Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50
    az81 skrev 2014-09-19 08:40:32 följande:

Igår beställde jag årets härliga jul från ica kuriren så nu är det bara att vänta tills den kommer hem i brevlådan.

Måste man beställa den genom tidningen eller kommer den ut i affärerna sen också?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    az81 skrev 2014-09-19 18:13:37 följande:

Tro att den går att köpa i affärerna också, men min butik här hemma brukar inte ha den så jag beställde för att var på säkra sidan att inte missa den. 
    Ok. Tack! Ja,jag har ju för mig att jag har sett den ute i affärerna tidigare år.

Jag får väl helt enkelt hålla mig till tåls då.
    fluu skrev 2014-09-20 10:43:54 följande:

Sambon rapporterar att det numer finns julpynt på Rusta.

Inte på Rusta här då,men det kanske är på gång för de höll på att flytta om saker därinne.
    Tycker dock det är lite i tidigaste laget att börja med julpynt redan nu. Det förtar stämningen på något sätt.

Mattias och Hannah.
  • molly50

Idag har jag druckit säsongens första glas med julmust på lunchen.
    Gud så gott det var!

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Pigelinen skrev 2014-09-24 11:29:10 följande:

Något julmagasin som är ute i butikerna än, eller när släpps de?

Jag har i alla fall inte sett några än. Vet inte när de kommer heller.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    MissFrost skrev 2014-09-24 20:56:11 följande:
    Åh, längtar så efter julmust. 

Idag köpte jag några satsumas, dom är inte så där jättegoda ännu men jag var så sugen. Tänk att det nu bara är 3 månader kvar tills julafton Tomte
    Ja,det var så gott att jag tog ett glas till nu på kvällen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Eena skrev 2014-09-25 08:18:28 följande:
    Jag var på IKEA i Västerås igår och såg inget julpynt än. 

Idag på morgonen kände jag starkt att det iaf är dags att plocka fram ljusstakar (alltså vanliga, inte jul )
    Ljusstakar har vi framme året runt. Alltså vanliga då. Inte jul. ;-.)
    Både jag och maken älskar mys med levande ljus.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Pigelinen skrev 2014-09-25 09:44:36 följande:

jag behöver verkligen köpa julklappsetiketter och snören... köpte massa julklappar när jag var i Ullared för två veckor sedan och super fint snöre... men vart hittar jag etiketter? 
    Kommer ju glömma bort vem vilket är till;) Har två nyfikna barn så jag slog in alla deras direkt;)

Om inte annat så finns det säkert att beställa på olika ställen på nätet. Panduro har,vet jag. Och Lineahemma som jag brukar rekommendera.

Etiketter är väl det enda jag behöver också,tror jag. Möjligen papper .Men det får vi se sen. Snören har jag i alla fall så det räcker och blir över.

Har beställt ett par julklappar åt barnen genom jultidningar. Resten tar vi väl senare.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    lalasmama skrev 2014-09-25 11:51:14 följande:

Nån som har bra Tips på julklapp till 3 årig pojke ?? Ca 300-500:-

Minns inte om min son var 3 eller 4 år när han fik en leksaksdator i julklapp där han kunde lära sig bokstäver och siffror mm.
    Den blev mycket uppskattad och han lekte med den hela kvällen.
    Nu har dottern,som nu är 3 år,fått ärva den och tycker den är lika rolig.

Annars är ju lego,serviser för att laga och servera mat eller springcykel en bra idé,som någon skrev.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!