Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2019-08-22 08:22:22 följande:

Ok. Ja,det är ju det också.

Ett tips är ju att titta på julpyntningsvideor på youtube. Det var där jag såg det jag tipsade om. 

Ska kika :)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    MissFrost skrev 2019-08-21 09:23:56 följande:

Vad tror ni om vinterns limited editon från Marabou: chokladkaka smak av pepparkaka? 

Jag för min del är nyfiken på den och hoppas att den är god 

Känns rätt standard och som om det inte kan bli fel. I sådana här situationer är det tråkigt(eller bra kanske ) att vara mjölkallergiker och inte kunna testa. En av få saker med mjölk som jag verkligen saknar är chokladtomtar. Har hittat en mjölkfri online, men den var liten och platt och inte alls sådär underbar som de som man fick i julstrumpan när man var liten var...
  • fluu

Vi har trolldegat idag, jag och dottern. Innan vi började bestämde vi att vi inte skulle göra julinspirerat, för någon måtta får det väl vara på stolleproven. Det slutade ändå med att vi gjorde lussebullar, pepparkakor och använde julpralinsformarna...

• fluu

Förresten är det stor rea på jollyroom. Jag tror att jag ska ta och beställa julklapparna....

• fluu

Äter resterna från gårdagens veg jansson och lyssnar på julmusik HÖGT. Men det är ju faktiskt september. Ska nog börja anteckna i julboken ikväll...

• fluu

Kunde intr hålla mig.
  • fluu
    MissFrost skrev 2019-09-10 14:16:54 följande:

Då var årets Blossa avslöjad : Blossa 19 Aloha - med smak av passionsfrukt, fruktig syra från hibiskusblomman och subtila toner av kokos och kaffe. Vad tror ni om den? 

Andas ju inte direkt jul...
  • fluu

Premiär för att skrapa rutan idag! Det tycker jag är tidigt eftersom att jag bor i södra Sverige.

Maken har idag sett julgodis på lastbilsterminalen där han arbetar. Och Allers jul kommer ut den 3/10 såg jag. Fast jag längtar efter Amelia jul.

• fluu

Idag har maken sett både polkaskumtomtar och saffransmunkar på jobbet. Jag har sådan stämning, har bakat världens godaste kanelkaka med konjaksmarinerade aprikoser till fredagsmys(då vi ska se färdigt Allram Ests julkalender så att vi äntligen kan börja på min favorit Tomtemaskinen).

• fluu
    AniieeHär skrev 2019-09-21 11:50:05 följande:

Oh, jag hatar Allram Eest. Det kryper i hela kroppen. Men jag har aldrig gillar dockor/marionetter osv. Mamma gillade Allram dock. Hon var jätteledsen när hon insåg att hon inte skulle få se julkalendern. 

Däremot är Tomtemaskinen en av favoriterna för mig.

Älskar och saknar programmet Allram! Man ska nog inte tycka om Allram som person dock;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!