Jag längtar till jul!!!
Nu är det bara en helg kvar mellan oss och första advent
Nu är det bara en helg kvar mellan oss och första advent
Smakade delicatos pepparkaksbollar idag. Näääää.... ag tycker bara att de smakar kemiskt och knastrar för mycket när man tuggar. Maken gillade dem dock.
Igår såg vi en av familjens favoritjulfilmer "julfritt".
Ska ut och julhandla färdigt i eftermiddag(man vet aldrig vad regeringen får för sig), så jag hoppas att allt har kommit in. Det jag längtar mest efter är doften av hyacint. Vi har dem alltid på balkongen eftersom att min mamma är allergisk och där ute i kylan håller de länge.
Jag ser det snöar, jag ser det snöar...
Kommer väl inte vara kvar imorgon men det skiner jag i
Har ni nånsin gått och funderat på samma sak i åratal men aldrig tagit er tid att kolla upp det? Det är nog bara jag som är så dum..
En bit av julsånger "Winter Wonderland" lyder som följer: "In the meadow we can build a snowman and pretend that he is Parson Brown". Och jag har alltid undrat vem faaan Parson Brown är. Jag har typ alltid avfärdat tanken med att det säkert är nån gammal kändis. Tills idag när jag faktiskt kom till skott och kollade upp det. Visar sig att parson är en kyrklig titel i Church of England, och Brown bara är ett enkelt, lagom generisk efternamn. I princip kan texten översättas till "Vi kan göra en snögubbe på ängen och låtsas att han är prästen Svensson". Häpp.
Haha! Nej,det har jag nog aldrig gjort.
Det drar ihop sig, snart första advent
Snöööö!!!! Herregud vad hundarna var lyckliga på nattprommenaden, gamla tokor.
Jag såg första delen av julkalendern. Var väl inte helt åt skogen.
I morgon ska jag baka julbrownies Bara för att.
I'm sorry, I'm sorry, I'm sorry!
Tiden går fort