Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Jag längtar till jul!!!

Idag är jullängtan svår. Assugen på pepparkakor, funderar på julkalender, undrar om jag ska klippa ihop ett nytt julprogram, familjen diskuterar hur julfirandet blir i år, har varit nere i källaren och identifierat var julgrejerna är, för de hittar jag fan aldrig.... Sen funderar jag lite på mamma, som hade gått i pension i år om hon levat, och hur hon hade velat fira jul första året som pensionär.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee

Idé: Stort test av pepparkakor och pepparkaksprodukter.

Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Aniiee
    MissFrost skrev 2020-10-16 23:14:29 följande:
    Låter som en bra idé Tungan ute
    Jag tyckte också det. Slänga in några recept, kanske. Brorsan önskade sig pepparkaks-semlor.....
  • Aniiee
    Nandez skrev 2020-10-17 18:56:52 följande:
    Ja, det varierar.

Beklagar sorgen. 
    Jag har kommit över det värsta nu. Det var 16 år sedan hon gick bort.

Fråga tll alla med grönare fingrar än jag har: Julblomma som inte är giftig och inte doftar stark?
  • Aniiee
    molly50 skrev 2020-10-18 17:05:21 följande:

Idag kom det lite snö när vi var ute vid vår sommarstuga.

Det var så mysigt att sitta inne vid kaminen då. 

molly50 skrev 2020-10-18 17:05:50 följande:

Och det sägs att det ska komma snö här på tisdag. 

Jag är inte alls avudsjuk, nädå, nädå, nädå.....

Har vi jäkla tur här så blir det minusgrader natten till tisdag (enligt smhi). Kanske lite snöblandat regn 10-11 november, riktig snö 8 december (enligt accuweather, men långtidsprognoser ändras ju stup i kvarten.)
  • Aniiee

Sakta men säkert har jag börjat samla på mig pepparkaksprodukter att testa. Jag vill ha alla jag vill ha innan jag börjar, men det är fan inte lätta att låta bli att nalla.

• Aniiee
    molly50 skrev 2020-10-20 18:51:43 följande:
    Intressant! Vad är det för produkter? 
    Hittills har jag fått hem:
    Copp Änglamark pepparkakor
    Icas pepparkakor (vanliga ica-märkert)
    Ica Basic mjuk pepparkaka
    Göteborgskex pepparkakskulor
    Marabou pepparkaka (chokladkaka)

Jag ska köpa hem
    Coops mjuka pepparkaka
    Annas pepparkakor (den vanliga och årets, om de gör någon)
    Gilles pepparkakor
    Fazer pepparkaka (chokladkaka)
    Nyåkers pepparkakor
    Säkert någon jag har glömt och kanske något som dyker upp som är nytt.

Och så tänkte jag testa ett gammalt och ett modernt recept på både mjuka och vanliga pepparkakor, men det kanske blir lite närmare jul. Idk.
  • Aniiee
    Nandez skrev 2020-10-20 19:48:37 följande:
    Oj, vad många, berätta sen hur de smakade
    molly50 skrev 2020-10-20 19:18:09 följande:
    Ok. Du får berätta sen hur det smakade. 

Japp, jag kommer med åsikter och betyg så ni blir trötta på det =P
  • Aniiee

Nu är det vinter i nordligaste Norrland. 

Lite skillnad mot förra året... Då var halva Norrland vinter "idag"

• Aniiee

Hey, sorry.... Let's nörda lite. 16 Oktober 2015-2020

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!