Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

brommamaria skrev 2011-07-18 20:11:39 följande:
    Åh det finns andra som mig Är nu mammaledig men tar inga dagar för dom ska jag ta i december flera år framåt.... Andra tycker att jag är galen...
    Galen? det låter ju väldigt bra!!
  • Frökenolson
    Mea 83 skrev 2011-07-18 22:28:47 följande:
    Frökenolson: vilka underbart fina kort!
    tack, imorgon är jag ledig och ska försöka pyssla lite mer...
  • Frökenolson

Ja, tomten han finns ju på sommaren med så det är väl bra att låta barnen se honom så de vet att de måste vara snälla året om =)

Jag funderar på att öppna en flaska glögg och koka den ordentligt så den lilla alkoholen försvinner.. kanske lite tidigt, har bara några få flaskor och jag kanske borde spara dem till september i allafall, någon som vet när det börjar säljas i affärerna igen?

Funderar på att greja lite i pysselsugan och göra den ännu mera julig, skulle ju vara ännu mysigare att vara där då, ska se om jag kan hitta lite jultyger och sy gardiner, lite bonader på väggarna, mer ljus och så.. Det får nog bli kvällens och morgondagens projekt. Ska bli gott med en dag ledighet...

• Frökenolson
    Thegran skrev 2011-07-20 19:03:37 följande:
    ännu en julklapp inhandlade och lagd i förrådet i väntan på att slås in :)
    härligt!
  • Frökenolson

Mysigt att dottern är så gammal att ni kan pyssla ihop,
    ni kan ju göra julkort med bokmärken/pappersark och klister.
    Doppa marchmallows i choklad och strössel
    Dekorera pepparkakor
    Pappersgirlanger, man klipper band och limmar/tejpar ihop ringar..
    Apelsiner med nejlikor
    Islyktor
    Flätade hjärtan, mamma får hjälpa till en del..
    Smällkarameller, mamma viker liten klipper..
    Gör en snöflingeschablon och gör flingor på fönstren, med filmjölk, vattenlöslig stämpel eller snöspray..

Jag kör nog också igång lite i oktober, i november är jag nog nästan i full gång, iallfall i mitten ;)

Jag är såååå redo för sommaren att vara över, vill ha höstens härliga färger, myskvällar med vänner och massa massa ljus!

Har gjort om lite hemma, satt fram mer ljus och så, fyller år den 7/8, folk frågar vad jag önskar mej, jag svarar höstblommor till utplantering, ljus, svampkorg m.m. Har en del spännande på gång i höst, kanske kan vara mer ledig  men det kommer bli stor förändring i mitt liv även innan barnet kommer.. Ska sälja mitt/vårt företag och hoppas få sålt det innan november..
    Min fösta lediga december någonsin.. Underbart!

• Frökenolson

Ja just det, julmusik.
    Jag gillar sanna, shirley och sonja, peter jöback.. men om man gillar mer poppig och kul julmusik så finns ju:
    Phil spectors christmas album på spotify...

• Frökenolson

Jag har också fyndat idag, det blev massa pyssel på panduro på halva reapriset, prasselpapper till smällkarameller, massa julröda tags i olika strl och röda och vita kuvert till alla årets julkort =)

Sen gick jag in på indiska, där hittade jag superfina julklappåsar i rött och guld samt vita och röda.
    Sen hittade jag en thekanna av jade jagger till min ena syster i klapp och en fin skjorta som min systerdotter pekade på häromdagen och sa att hon önskade sej på lindex, inte på rea, men eftersom hon verkligen ville ha det så köpte jag den, får bli något mer litet frampå sen.

Så det känns bra att jag börjat årets klappköp ;)

Mysigt att fler har börjat klappjakten!

• Frökenolson
    Mea 83 skrev 2011-08-04 23:49:24 följande:
    Mysigt att läsa jultidningar.
    Har äntligen fått en gärdsgård. Är så nöjd. :) Ser en bild framför mig hur snön har lagt sig på gärdsgården. ;)
    åhhh, va mysigt det lät!
  • Frökenolson
    Mea 83 skrev 2011-08-06 20:22:21 följande:
    Är bra sugen på att gå och leta fram några jultidningar i garaget....
    alla mina ligger framme på soffbordet.. ;)
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!