Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Mariohn skrev 2010-10-18 09:58:33 följande:
    Rusta brukar ha ganska roliga grejer Jag är sugen på att köpa en gammal hästvagn till trädgården och pynta med julkärvar och blommor och ljus...Men det känns lite väl dyrt
    Det var väl du som sa till mej att jag skulle pynta min kärra så för några månader sedan, har tänkt på det och så får det bli! Leta hos bönderna i området, det finns många saker som bara står och "skräpar" hoppas du hittar en kärra du vill ha, det är riktigt mysigt att ha i trädgården och pynta efter säsong, Man skulle haft en ren eller häst som stog där konstant och såg fin ut också.. ;)

Köpte allers jultidning idag, tyckte det var en hel del bra tips, har aldrig köpt den innan så jag vet inte om mycket var samma från förra året.. men mysigt var det att sitta och läsa med en kopp the!
  • Frökenolson
    carro 81 skrev 2010-10-18 21:00:14 följande:
    Jag längtar mer och mer för varje dag nu, likaså gör äldsta sonen. Härom dagen sa han att han tyckte vi skulle ta upp alla julkartonger och pynta redan nu. Men inte såå himla långt kvar nu ändå. Minns inte om frågan har varit uppe förut, men hur pyntar ni eran gran? Jag brukar ha rött och silver men tycker det ser fint ut med färgglada granar med kulor i massa olika färger också. Frågan är om jag skulle tycka det var lika fint här hemma? Vore ju kul att shoppa massa nya kulor.

Sedan undrar jag om det finns någonstans man kan köpa/beställa kulor med namn på? De ska vara fina såklart, och av glas. Jag och sonen pratade om att vi i familjen ska ha varsin egen kula i granen med namnet på.
    vet inte vart det går att beställa, men jag har sett att de som säljer vackra julkulor på liseberg och de skriver på namen, vet inte vart du bor, men om du har vägarna förbi jul på liseberg..
  • Frökenolson
    carro 81 skrev 2010-10-18 21:42:47 följande:
    Nu kommer jag med en till fråga. Om man ska på Lisebergs julmarknad, när är bäst att åka? När är det minst respektive mest folk?
    kvällstid är det alltid mest folk, vilka dagar vet jag inte riktigt, men jag har aldrig tyckt att det har varit för mycket folk, alltid varit mysigt och stämningsfullt! ha så mysigt, vem vet vi kanske springer på varandra;)
  • Frökenolson
    carro 81 skrev 2010-10-18 22:13:39 följande:
    Tack, det låter bra! Ja mysigt lär vi alldeles säkert få, har velat åka dit i flera år och det verkar underbart. Har varit inne och kollat på hemsidan och jag vill dit NU. Måste hitta en lucka där vi kan åka iväg hela familjen och måste kolla upp hotell och så. Har någon något barnvänligt hotell i närheten att rekommendera får ni gärna hojta till.
    lisebergshotellet är ganska mysigt!
  • Frökenolson
    Villimey skrev 2010-10-19 19:39:19 följande:
    Hotell heden?
    kanske det heter också, men det står lisebergshotellet på hust, det är rosa och grönt ligger vid vi heden svar ja.
  • Frökenolson
    Mariohn skrev 2010-10-20 22:00:31 följande:
    Jag ska gå och lägga mig men kände mig tvungen att logga in och berätta exklusivt för mina julvänner att nu vräker snön ner över LUND! Har varit ute en långpromenad i de vita flingorna med lillkillen i vagnen. Han sken som en sol!  Kram på alla
    nu blev jag riktigt avundsjuk..
  • Frökenolson

snör snö snö, har det kommit här med idag. Vilken lycka!! tog en promenad i koftan och gick i den första snön, alltid lika mysigt om än bara i 10 minuter innan jag fick återgå till jobbet..

• Frökenolson
    Zorba1980 skrev 2010-10-21 15:07:27 följande:
    Åhh, vart bor du?
    vill oxå ha snö!!!!!!!!!!!!!!!!
    jag bor i dalsland, men är på tjörn nu och här snöade det i förmiddags, nu ligger det bara lite småfläckar kvar.. det har snöat på hela västkusten nästan tror jag!
  • Frökenolson

i veckan damp allt i hemmet julspecial ner i brevlådan, jättemysig var den tycker jag, har läst den vid frukostbordet idag samt julmusik på spotify.. hoppas ni haft en bra helg!

• Frökenolson
    Mettan69 skrev 2010-10-24 13:09:09 följande:
    I går var jag på Gekås och där fanns en del julsaker men mycket var inte i min smak. Men jag fick med en tomte med lyckta som skall stå ute och ett plåthjärta och plåtspann med tomte på. Ganska mycket folk men det var värst att förflytta sig. helt stopp ibland men man kom fram till sakerna.

Jag skulle vilja ha gammeldags änglar eller tomtar av papp, eller gammeldags plancher. Någon som vet var man kan få tag i det på nätet?
    jag säljer såndana på jobbet, var bor du? både änglar och bonader..
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!