Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Jag längtar till jul!!!

Den här tomten hade en vän till mig köpt på Gekås idag Jag är sååå avundsjuk!
    Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka

Mina Dollarstore-fynd

Presentpåsar, 3 för 20:-

Adventsljusstake 20 kr

• Koppkaka
    LilaLiljan skrev 2011-10-09 01:27:30 följande:
    Var i London för nån vecka sen, inne på Harrods har dom fyllt en hel butik med endast julsaker och julpynt så långt ögat nådde! Glad Aldrig sett vackrare juldekorationer annat än på tv (tänk riktigt flådiga juldekorationer på film), var helt underbart att se och gissa om man började nynna med i jullåtarna som spelades. Synd bara att det var så dyra saker, annars hade jag köpt rubbet. Flört Så har ni en sväng förbi där så kolla gärna in butiken!!!
    Synd att man inte har så många svängar förbi London Men jag kan absolut tänka mig att det var fantastiskt för julälskare som oss här inne! Jag blir helt till mig bara det har dykt upp julsaker i någon ny butik, som när vi var på Dollarstore t ex. Jag tillät mig inte köpa några tomtar faktiskt, det kändes lite väl tidigt. Men jag menar.. Det är snart bara en månad kvar till första advent ju, då lär man ju ha en ny stake!
  • Koppkaka
    Zorba1980 skrev 2011-10-17 07:56:08 följande:
    Jag har inte lyckats hitta någon julmust än :(.
    Har varit hur sugen som helst jättelänge och besökt, Ica, Coop & Hemköp men inte sett skymten av julmust.
    Har inte heller sett någon av dessa affärer som plockat fram nått julpynt :(.
    Måste nog ta en sväng till Ikea nån dag, där vet jag iaf att dom börjat plocka fram julen.
    Oj, vilken stad bor du i som är så efter alla andra?
  • Koppkaka

Sån är jag också, första advent (eller möjligen ett par dagar innan) går min gräns vid. Sen är det JULFROSSA! Men.... Man kanske måste provbaka lite grejer eventuellt..

• Koppkaka
    fjonkan skrev 2011-10-17 14:02:14 följande:
    Julen är det bästa på hela året. Men nu i år så måste jag köpa allt nytt för mina julsaker har möglat i hop i källaren:(( Så ledsen över det,har sparat mycket fint genom åren och nu blir det väl ngt opersonligt från Ge-Kås istället.....stackars lilla mig
    Näää vad tråkigt
  • Koppkaka

Såg att det säljs Pepparkaksflarn i butikerna.. Såna ska jag baka egna =)

• Koppkaka
    Bonanza skrev 2011-10-18 20:53:55 följande:
    Åh gud vad jag längtar nu. Först blir det dock lite firande på Halloween med en middag/fest för vänner med barn. Och sen julen. Åh, julen!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för nytt godis i år. Knäck och kola är stående, sedan brukar jag lägga till något nytt varje år. Tidigare år har inget fastnat så att jag har gjort det två år i rad, men förra året gjorde jag Maraboufudge, och det ska jag definitivt göra igen. Funderar på att göra med apelsinkrokant, kan tänka mig att det blir gott.

Jag vill ha något lite mer mintigt också. Som bryter av mot allt det söta. Får se vad jag hittar, har någon något tips?

Jag satsar rätt mycket på godiset, för vi har inte tid att äta kakor och sånt och julmat är jag inte så förjust i. Min favorit är dopp i grytan, fast vi doppar köttbullar, salami och ost också däri.

Mintkyssar är ju en klassiker
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!