Inlägg från: Koppkaka |Visa alla inlägg
  • Koppkaka

Jag längtar till jul!!!

Carolaj83 skrev 2011-07-18 07:14:48 följande:
    i dom flesta butiker åker julsakerna fram sept/okt så de är inte långt kvar nu
    Det var att ta i du Efter halloween brukar det dyka upp.
    Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Koppkaka

Sitter och tittar på Leila's Home Delivery just nu, hon och Marie Serneholt bakar julgodis. Bounty Road (lät mycket godare än rocky road!), limekola och typ pepparkakscheesecake. Då satte längtan in litegrann...

• Koppkaka

Jag fyndade två st värmeljusstakar på Indiska idag för 5 kr st. Röda, glittrande stjärnor. Blir fina till jul

• Koppkaka
    Mea 83 skrev 2011-08-01 14:36:31 följande:
    Mium: Roligt med juliga fynd! :)
    Ja för det priset kunde jag ju inte låta bli bara!
  • Koppkaka

Appropå glögg, såg jag att det nu finns "sommarglögg" att köpa... Tyckte det kändes lite fel.

• Koppkaka
    Frökenolson skrev 2011-08-10 14:57:04 följande:
    Aldrig hört talas om, vem gör den?
    Det finns även MUST att köpa, jag är från bästkusten och tycket mycket om grebbestads must, den brukar finnas året om, fall man är svag (som jag) och lusten faller på kan man ju få lite jukänsla.

En kompis kommer och sover över ikväll, jag har lyssnat på julmusik större delen av dagen när jag har pysslat,(julkort, födelsdagskort m.m.) och funderar på glögg...
    Hon vet att jag är knäpp så jag kanske borde bjuda på en kopp glögg den lite höstiga dag?

Imorse när jag gick ut fick jag en sån otrolig höstkänsla, luften var så kall och frisk, kändes helt underbart.
    Kändes precis som kroppen äntligen kunde andas igen!
    Grejade lite i trädgåden, börjat göra lite höstfint.. Längtar tills pumpor, kålväxter och liknande finns i trädgårdsbutikerna.. Som vanligt har sniglarna ätit upp mina plantor...

Nä, nu ska jag pyssla lite till,
    Ha det gott tjejer!
    kram
    Jag har ingen aning om vilka som gör den, jag fnös och gick därifrån. Glögg ska drickas till jul, inte sommaren!
  • Koppkaka
    Mamma SL skrev 2011-08-16 16:08:44 följande:
    Idag har jag och barnen myst inne med "Astrid Lindgrens Jul" vilket gav ett tillägg på önskelistan: En Alva. Eller åtminstone en dos av hennes sätt att vara. Sen blev jag så himla sugen på att lacka klappar. Brukar ni lacka?
    Jag provade något år, men det blev fasen inget snyggt... Då måste man nästan ha sånt där vitt/brunt papper som dom har i Madicken.
  • Koppkaka

Vi har också börjat på en lista med vad vi ska köpa för julklappar Känns mysigt! Och ännu mysigare att vi kommer ha vår älskade lilla tomtenisse/tomtegumma med för första julen! H*n gosar ännu i magen men h*n kommer vara runt 4 månader vid jul

• Koppkaka
    Loppastina skrev 2011-08-16 17:23:21 följande:
    Hej! Här har ni en till julgalning! ;) jag brukar lacka alla klapparna, men det kräver viss övning. Brukar träna några gånger på tidningar innan klappen. Det blir absolut finast med brunt eller vitt papper. Det brukar finnas på lagerhaus -tips :).
    I år vet vi inte alls hur julen kommer bli då vi väntar vårt första barn vilken dag som helst. Men jag längtar med spänning!
    Närmsta lagerhaus ligger typ 15 mil härifrån
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!