Inlägg från: MrsTM |Visa alla inlägg
  • MrsTM

Jag längtar till jul!!!

Någon som hittat en vacker toppstjärna till granen någonstans?

Jag ogillar de där tufsiga i lucia-glitter, och en spira blir inte aktuellt.

• MrsTM
    Pigelinen skrev 2011-11-09 16:45:30 följande:
    Idag har jag varit o valt ut gardintyg till köket, äntligen!!! Så nu ska jag inhandla så snart jag får en stund utan barnen;)
    Tänkte köpa tyg till en julklappsäck, hur mycket tyg tror ni att jag ska räkna med för att få en lagom stor bra säck? Bredden på tyget är 140-150cm.
    Köp minst två meter. Då kan du göra en säck som är 130 cm bred (Sömsmån på tygets bredd) och knappt en meter hög. Borde väl bli lagom, såvida ni inte köper både snowracer och bobbycar till barnen! Flört
  • MrsTM

Min baklista är mycket kort:

Pepparkakor (men jag tänkte lyxa med hemmagjord deg i år)

Skrattande

Mamma och mormor bakar det vi äter på julafton och juldagen. Lussekatter är jag inte så förtjust i. Pepparkakshus får vänta tills jag får barn.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att bjuda på kladdkaka med julsmak i advent, någon som har recept??

• MrsTM
    Raggarbruden skrev 2011-11-10 10:14:24 följande:
    tips på julklappar tack

till en som i princip har ALLT o som är biltokig
    Bosse bildoktorns nostalgibok! Massor av bilder på gamla fina bilar, gav den till pappa härom året.
  • MrsTM

Åh idag tänder de upp belysningen till Julstaden Göteborg! Måste nog gå en promenad på stan ikväll och insupa stämningen. Många jippon i GBG idag med anledning av det magiska datumet.

Hade velat se massvigseln i Domkyrkan men kunde inte med att ta ut semester för en sån grej. Flört

11 brudpar som viger sig i Göteborgs domkyrka idag 11-11-11 klockan 11.11!

• MrsTM
    Eliin80 skrev 2011-11-11 11:54:03 följande:
    Mrs TM: Aha, tack för länken. Är det det som är nostalgiboken som du skrev om?
    Precis, det är mycket nostalgi i den!
  • MrsTM
    Pigelinen skrev 2011-11-14 08:13:14 följande:

En liten fråga till er... vi flyttade hit förra året och då var stora tjejen drygt 2år, nu är hon således drygt 3år och VÄLDIGT medveten så iår vet i skam, tror inte att vi kan lura henne med att farfar går iväg lagom till att tomten kommer, ska försöka fråga någon granne, men det känns lite "pinsamt" men de kan ju allitd svara nej, eller hur?!
    Tycker absolut att ni ska kolla med grannen! Jag tomtade hos våra grannar härom året, succén var total! Till och med deras nioåring blev fundersam sa mamman i familjen efteråt. Flört
  • MrsTM
    lalasmama skrev 2011-11-14 08:49:36 följande:
    Någon som har några bra tips på jullekar? Julklappslekar?
    - Paketleken 1: Någon köper en hemlig pryl och slår in den. Paketet skickas runt, varje person ställer en ja/nej-fråga. Till exempel "brukar man ha den i köket?" När man fått tillräckligt många ledtrådar gissar man istället, till exempel "är det en pepparkvarn?" Den som gissar rätt får julklappen och ev också uppdraget att köpa en ny nästa år om man har som tradition att träffas i samma sällskap.

- Paketleken 2: Någon köper en pryl och slår in paketet i minst tio lager papper. Under varje lager döljer sig en lapp med ett uppdrag, typ "stå på ett ben och sjung blinka lilla stjärna". Paketet skickas runt till musik, och när musiken stannar ska den som fått paketet ta av ett lager papper och utföra uppdraget. Till slut är papperslagren slut och en lyckosam person får en julklapp istället för ett uppdrag.
  • MrsTM

Blev inspirerad av dina kuddfodral Fidelis! Har en schablonsvamp hemma i form av en snöflinga, ca 10 cm bred. Ska nog köpa lite linnetyg och textilfärg och fixa ihop egna kuddfodral!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!