Inlägg från: MrsTM |Visa alla inlägg
  • MrsTM

Jag längtar till jul!!!

Pigelinen skrev 2011-11-02 13:46:37 följande:
    japp tittade också i den, det var där jag fick idén att sy egen klappsäck ;)
    Ha ha, nu vet jag varför jag direkt associerade till H&M Home när jag läste om din julklappssäck! Solig
  • MrsTM
    Mamma SL skrev 2011-11-02 17:38:43 följande:
    Lantliv tycker jag är bäst hittills. Längtar tills Underbara julhem kommer ut.
    Drömhem & Trädgårdsjulmagasin var toppen! Åtminstone för mig som lägger fokus på heminredning & pyssel, maten är inte lika viktig då min mamma sköter den biten.
  • MrsTM

Måste bara rekommendera Pågens minigifflar med saffranssmak, som en perfekt blandning mellan lussekatt och kanelbulle! Ljuvligt goda!

• MrsTM

Tycker de bågformade i bakgrunden på översta bilden var finast! =)

• MrsTM

Tycker IKEA hade ovanligt mycket fint i år! En sån där ljusslinga med snöstjärnor och en massa julgranspynt får det absolut bli! Julblommorna var prisvärda också.

• MrsTM
    Misty W skrev 2011-11-05 19:50:36 följande:
    När sätter ni upp era granar? Kan man sätta fram granen till 2:a Advent?
    Jag känner att det beror på hur mycket man ska vara hemma. Vi är hos min familj den 23-27 dec och även borta över nyårshelgen, så vår egen gran ska absolut vara på plats tidigt! Funderar på att ställa in den 1 dec, mina föräldrar kommer på besök den 3 dec så det kan vara mysigt att visa dem hur det blev med ny ljusslinga och nytt julgranspynt!
  • MrsTM

Lyckades bränna 500 spänn på julpynt på Rusta och IKEA i helgen! Flört Hade kunnat bli mer än det dubbla om jag inte hade sansat mig lite, ha ha!

Dags att putsa fönster och plocka fram allt pynt ur förrådet!

Förresten, jag har en julgransfot som är ganska ful i grön plast. Vad tror ni om att lägga lite vadd runtom så att det ser ut som en liten snödriva på den röda julgransmattan? Givetvis med tomrum närmast granstammen för att kunna vattna. (Plastgran is NOT an option i mitt hem.)

• MrsTM
    Pigelinen skrev 2011-11-08 10:37:12 följande:
    Vi ska till vår lokala blomsterhandlare imorogn kväll o göra kransar, någon som har inspiration o bilder? Är lite inne på om man istället kan göra en grupp att ha inne, har köpt en dörrhjärta som jag gillar men under trappen har jag ett bord (lite mörkt o så) som jag vill ha något fint o hållbart på..
    Har ingen bild tyvärr, men du kanske kan göra en bordskrans med ljushållare? Man gör en liggande krans och fäster små ljushållare i metall på några ställen. Antingen fyra hållare att använda som adventsljusstake eller 6-8 hållare om kransen ska fungera som "centerpiece" på matsalsbordet. Finns både smala hållare till höga ljus och breda hållare till värmeljus. Vet dock inga försäljningsställen tyvärr, förutom välsorterade blomsteraffärer .
  • MrsTM

Oj oj vilken tur jag har! Mitt jobb har blivit inbjudna av en leverantör till Sarah Dawn Finers julkonsert, och jag fick en av biljetterna! Så fantastiskt nöjd! Sedan tidigare har jag köpt biljett till Anders Ekborgs julkonsert, som för övrigt ska vara i vår ljuvliga vigselkyrka! Julkonsert med två suveräna artister på en och samma vecka, kan ju inte bli bättre!

Uppmanar för övrigt alla julfanatiker att bege sig till ICA Maxi, hittade en massa roligt där igår till bra pris. Bland annat julgransmatta, CD-skivor med julmusik och chokladkalendrar med Disney-motiv. Star Wars till mannen och Nalle Puh till mig, att vara vuxen är minsann inget hinder när det kommer till choklad! =)

Dagens jultidningstips är "101 nya idéer", fantastisk tidning för oss som gillar pyssel & heminredning.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!