-
Japp det var det. Den ska jag se ikväll. Jag ska även se Four Christmases och Medan du sov, nu ska det frossas i juliga tjejfilmer:) Tar gärna emot fler förslag också.Annika i Gbg skrev 2011-11-05 09:33:27 följande:"Om ödet får bestämma" gick på 7an igår 20.00. Var det den?
-
Det beror ju på hur outslagna de är. Ser man knopparna tar det ungefär en vecka tror jag.MamaPapa skrev 2011-11-08 07:29:31 följande:Hur lång tid tar det för hyacinter att slå ut om man köper dem outslagna ?
-
Kolla här http://familjeliv.se/Forum-25-122/m61828516.htmllalasmama skrev 2011-11-08 13:40:22 följande:Filmtips: polarexpressen! Så mysig att kolla på, vi ser den typ 3-5 ggr innan jul varje år.. Barnen gillar den med!
Nån som sett den? Vad tycker ni?
Andra bra filmtips?
Idag kom Drömhems Underbara Julhem ut, den verkar riktigt bra men jag har bara bläddrat igenom den lite snabbt. -
Funkar verkligen Jansson att frysa? Potatisgratäng brukar ju inte bli så bra efter infrysning.lalasmama skrev 2011-11-09 17:34:33 följande:Zorba80: köttbullar, Janssons frestelse funkar att frysa in om du har plats, prinskorvar kan frysas (ostekta, bara att ta fram, tina lätt å steka sen..) hmm.. Vad mer.. Småkakor, bullar, matlådor.. m.m är väl alltid bra att ha och bara kunna ta fram..
-
Tidigare i tråden har det varit recept på pepparkakskladdkaka. Jag gör min som en vanlig kladdkaka men byter kakaon mot en tesked vardera av malda nejlikor och ingefära och en matsked kanel.MrsTM skrev 2011-11-10 09:31:36 följande:Min baklista är mycket kort:
Pepparkakor (men jag tänkte lyxa med hemmagjord deg i år)
Mamma och mormor bakar det vi äter på julafton och juldagen. Lussekatter är jag inte så förtjust i. Pepparkakshus får vänta tills jag får barn.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att bjuda på kladdkaka med julsmak i advent, någon som har recept?? -
Jag känner mig skitkorkad nu. Jag har letat och letat i skogen efter en perfekt gran men inte hittat någon. Idag hittade jag tre stycken, bakom mitt eget hus, haha. Man ska inte gå över bäcken...
-
Åhlens har jättefina, kostar mellan 100 och 200. Även Mio, men de kanske är lite dyrare.MrsTM skrev 2011-11-16 08:17:24 följande:Någon som har tips på var jag kan hitta mysiga, vintriga och/eller juliga prydnadskuddar eller kuddfodral? Börjar svikta lite i mina planer att sy egna, kanske kan finnas några fina färdigsydda...! Maxpris 200 kr/st.
-
Jag har tjuvstartat nu. Hängt upp gardinerna i vardagsrummet och ena köksfönstret, det andra köksfönstret får jag inte ner gardinstången från, måste snällt vänta på maken som den stereotypa kvinna jag råkar vara:) nej men allvarligt beror det på att jag inte HITTAR skruvdragaren inte att jag inte kan HANTERA den.
Jag kom på att jag vill ägna mig åt bakning och godisverkstad till veckan och ska jag fixa allt pynt samtidigt kommer jag bli stressad och då är det inte lika kul.
-
Nu är alla mina julgardiner uppe och julduken är klar och ligger på matsalsbordet. Funderar på att sätta upp adventsstjärnorna imorrn när jag är ledig, eller så bakar jag lite juligt istället.
-
Ja, min svägerska har hästar som hon behöver hjälp med någon gång i veckan och alltid på julafton. Maken fattar inte varför jag ställer upp just på julafton men stallet är ju det bästa som finns på julafton. VIsserligen hinner jag inte rida men bara att drälla runt där en stund och mocka och känna lugnet, bättre än alla sorters terapi.Tussilussan skrev 2011-11-25 08:27:09 följande:Ser ut som det ska snöa på söndag här! då kanske de blir skyltsöndag ändå för vår del
men ut å rida i nysnön är isf ett måste, nån fler som rider?