M 1980 skrev 2011-09-11 14:13:43 följande:
Det var inte meningen att reta upp nån, sup till ni om ni vill, jag bryr mig inte om det.
Och det var inte meningen att låta uppretad heller, det här är ju kanske den enda sidan på familjeliv där alla är snälla och glada mot varandra, det ska vi väl inet ändra på
FrökenHjärter skrev 2011-09-11 14:44:36 följande:
Är det någon som har någon bra planering inför jul, när det börjar bli dags att göra köttbullar och allt annat som ska göras?! Varenda år så går jag på högvarv sista veckan för att göra ALLT typ....
Köttbullarna är det gruvsammaste tycker jag, tar såå lång tid eftersom jag brukar göra 2-3 kilo. Fördelen är att man kan göra de flera veckor i förväg och lägga ifrysen. Jag brukar göra de i oktober-november någon gång.
Resten tar jag som det kommer, det som hinns med hinns med, hinner man inte är det inte hela världen. Någon gång under december försöker jag få till en storstädning men det behöver inte vara dagen innan julafton, det är ju ändå så mörkt och i skenet av stearinljus ser ingen dammet på golvlisterna, såna gäster har inte vi i alla fall.