Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2019-10-10 22:41:05 följande:
    Tack så mycket!  smile1.gif
    Hoppas att du mår bättre
  • Nandez
    fluu skrev 2019-10-11 01:12:26 följande:
    Det juligaste av juliga för mig är nog "Kajsa Kavat". Annars några av de mer ovanliga Astrid-berättelserna som " Pelle flyttar till komfusenbo" eller "något levande åt lame Kal". Andra favoriter: "Julgröten" av Sven Nordkvist, Dickens "En julsaga" (finns i förenklade varianter även om jag själv uppskattade originalet redan som barn), "Nötknäpparen", "Norrskensexpressen"(dvs polarexpressen), "En gammaldags jul " av Ingrid Elf , "jul i stora skogen" av Ulf Stark, "Ibland kommer vintern om natten" av Karin Stjernholm och så något om vad julen handlar om typ "Julbarnet" av Lagercrantz.
    Många bra tips
  • Nandez
    fluu skrev 2019-10-11 10:33:37 följande:
    Maken rapporterar nu dagligen från jobbet om julmust, pepparkakor, juleskum osv. De fick årets juleskum som smakprov. Tydligen smakade det ganska kemiskt.
    Oj, vad tidigt.
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-10-11 13:00:13 följande:
    De bjöd på pepparkaksmuffins igår på Coop. De var faktiskt goda för att vara fabriksbakade.
    Vad trevligt
  • Nandez
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-10-11 13:07:38 följande:
    Självklart inte.. men jag är van med hembakat och det tycker jag är godast.
    Ja, hembakt brukar vara godast
  • Nandez
    molly50 skrev 2019-10-11 16:13:43 följande:
    Hittade julmust på Coop här idag. Så ikväll blir det nog ett glas iskall julmust.  smile1.gif
    Såg också att de hade skumtomtar på Granngården.
    Vad gott
  • Nandez
    matilda maräng skrev 2019-10-12 14:14:32 följande:
    Pepparkakorna jag köpte i veckan är nästan slut. Får lov att ställa undan dem högt upp i ett skåp.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!