Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

jag gjorde en krans i lördag som jag tänkte hänga upp nu idag... Lite rött band men inte så mycket mer juligt, man få väl göra som man vill hemma hos sej själv? kör på!! själv skall jag nog snart gå igenom allt julpynt..

Hade pysselkväll med mina systrar häromdagen, jättemysigt. Julmusik, kransbindning, julkort, tags, glögg, vin ost och kex, En riktig myskväll..

Allt gott till er denna underbart fina och kalla dag!

• Frökenolson
    sassus skrev 2010-11-08 16:09:34 följande:
    Köpte Leilas jul-dvd:n för några dagar sen, och plöjde den i går kväll. Funderar på att testa att göra brända mandlar till jul, men tyckte nog att det såg rätt trixigt ut att göra dem även om Leila sa att det var lätt Någon här som gjort det? Det jag tyckte såg lite svårt ut var att separera mandlarna i slutet. Allt låg ju bara som en kladdig klump.
    brända/kanderade mandlar är jätte enkelt och supergott, vet  inte hur leila gör dem, men tycker hon gör allt annat förbannat bra, så varför inte dessa, men det finns en massa bra recept på just detta!! PROVA!! (obs, BEROENDEFRAMKALLANDE.. ;)
  • Frökenolson
    sassus skrev 2010-11-09 09:52:26 följande:
    Det som verkade krånligt var att hon la hela högen med mandlar på ett bord, och sen plockade isär en och en, vilket såg pilligt ut och tidskrävande. Jag är allt annat än pysslig av mig, så jag vill att allt ska gå fort, och hatar allt vad pilljobb heter Men det kanske inte är så bökigt. Ska absolut testa att göra det!
    man kan göra dem i ugnen också.. sen, vad gör det om de sitter ihop lite, ser ju bara hemmagjort ut ;)
  • Frökenolson
    littlemisstrouble skrev 2010-11-10 12:55:39 följande:
    finns det fler roliga jultidningar ute nu? har amelia och allers julmagasin, 101 nya julideer också.
    drömhem och trädgård köpte jag häromdagen, allt i hemmet jul finns också
  • Frökenolson

Idag gjorde jag pepparkakskladdkakan, eftersom nån sa att den blev så stark drog jag ner en halv tsk/krydda. Tyckte den var god men inte smakade så mycket, nästa gång skall jag göra med mer kryddor i, pepparkaksgalning som jag är =)
    Tack för tipset tjejer!

Skall nu ansluta mej till rimtråden!

• Frökenolson
    raggarprinsessan skrev 2011-05-16 16:00:38 följande:
    Hej alla i denna underbara tråd!!

Måste bara fråga
    När börjar ni lyssna på julmusik?? Jag lyssnar året runt

Älskar julen
    smyglyssnar när jag pyyslar ibland, allt från juli till jul ;)
    Än känns det långt borta dock..
  • Frökenolson
    Carolaj83 skrev 2011-06-15 07:40:35 följande:

Mariohnym-beklagar

kommer vara höggravid i jul o med 2 svåra graviditeter bakom mig hoppas jag bara att jag kommer må bra i jul

Jag kommer också vara höggravid i jul, beräknad 3:e januari..

Igår kom min jullängtan smygande.. jag hade hoppats att det skulle hålla sej borta lite längre, men icke!
    Ser fram emot det så mycket, en smällfet magge, lugnt och skönt och jul här hemma i huset, MYS!
  • Frökenolson
    Carolaj83 skrev 2011-06-21 19:12:00 följande:
    när brukar ni börja köpa julklappar?
    När som efter soommaren,i år ska jag vara klar med allt innan siste november, det brukar jag ofta vara annars också men i år känns det extra viktigt då bebis är beräknad 3:e januari, vill ta det så lugnt som möjligt hela december, och hösten för den delen..

Skulle lätt kunna köpa julklappar nu om jag hittade något som passar någon speciell person..
  • Frökenolson
    Elektra82 skrev 2011-06-21 22:10:18 följande:
    Kul att det är lite aktivitet i tråden redan. ^^ Jag fick lite jullängtan idag när jag gick igenom en låda med julgrejer för att kolla vad jag ska ta med till Sverige från min gamla lägenhet i Berlin. :) Fast än så länge så njuter jag av sommaren och tänker inte speciellt mycket på julen faktiskt (lite tänker man väl på den jämt?). Vad tråkigt med huset Mariohnym... :( Grattis till er som har bullar i ugnen! :) Mium: 1/8 är ett bra datum, min dotter föddes då. Jag hade inte pallat att vara gravid en dag till den svettiga sommaren alltså, hehehe.

ska du flytta hem till sverige igen alltså? Välkommen hem!

Dagens frukost, Vörtbröd med smör på, det var gott! Vi grejade med frysarna på jobbet och tjejerna ville slänga det för att få plats med annat, men jag tog givetvis med det hem, tidigt men mumsigt! =)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!