Inlägg från: Frökenolson |Visa alla inlägg
  • Frökenolson

Jag längtar till jul!!!

Mettan69 skrev 2010-10-25 08:28:06 följande:
    Sassu. Det fanns ju en del saker av Karin Kry, tomtar i tyg, (som jag redan har) mycket blockljus med motiv, diverse olika tomtar osv. Så det är säkert värt att åka ner. Jag har mycket tomtar så jag är kräsen nu. Köper bara om jag bli kär direkt. Flört

Leijne och xXxCryCandyx: Tackar.  Skall bums gå in och kolla där. Hjärta

Frökenolson. Jag bor i Kinna, tre mil från Borås. Skrattande
    aha, jag har butik på tjörn, så det är ju en bit, men om du har vägarna förbi kika in, det går inte att handla via hemsidan men här kommer den om du vill kika lite, kanske ett utflyktsmål över en ledig dag..?
    www.kaffehuset-sundsby.se
  • Frökenolson
    Annanym skrev 2010-10-25 20:32:14 följande:
    Var förbi på Plantagen idag i ett ärende och upptäckte ett riktigt fint utbud av julsaker! Glad överraskning.
    ja dom har faktiskt ganska mycket fint tycker jag med!
  • Frökenolson

jag röstade 18, vi eldar med ved, så det är väldigt olika, just nu är det nog ca 21-22 i köket.. men ibland kan det vara 12 om man inte varit hemma på ett par dagar... ;)

• Frökenolson
    Frökenolson skrev 2010-10-26 19:42:17 följande:
    jag röstade 18, vi eldar med ved, så det är väldigt olika, just nu är det nog ca 21-22 i köket.. men ibland kan det vara 12 om man inte varit hemma på ett par dagar... ;)
    detta inlägget hamnade helt fel hur fanken kom det sej..? sorry gals!
  • Frökenolson
    Sarah f skrev 2010-10-26 21:08:20 följande:
    Man undrar så; 21 - 33 vadförnågra i köket? Katter? Kanelbullar?
    he he, nej temperaturen i huset. ;)
  • Frökenolson
    Blåbärsmuffin skrev 2010-10-27 09:12:48 följande:
    Jorå, min glögg får ett antal procent - hur många vet jag dock inte. Jag antar att procenten stiger om man låter hinken stå längre än två veckor... Fast jag har sett recept där glöggen ska stå i tre veckor innan man silar den. Men gott blir det ändå  Och så kan man röra i hinken en gång per dag
    0.5 kopp är ju ett lite underligt mått, jag har för mig att jag slängde i två påsar nejlikor senast.
    0,5 kopp är en 1,25dl enligt gamla mått
  • Frökenolson

Igår var jag på matmässa i göteborg, smakde på prinskorvar, lax av alla de sorter, julöl, paté, skinka m.m. Skumt redan i oktober, men snart är det dags att rulla alla kötbullar på jobbet. Blir många tusen innan varje jul ;)
    Häromdagen kom julpaketet från jotex, julburkar, gardiner m.m. LÄngtar efter att hänga upp dem nu..

• Frökenolson
    Zorba1980 skrev 2010-10-28 21:00:42 följande:
    Här njöts det ikväll av julmust och marabous nya vinter choklad.
    mums..... Glad
    hur smakade vinterchokladen?
  • Frökenolson
    Pigelinen skrev 2010-10-29 08:39:53 följande:
    Tyvärr kan inte jag äta den, tål inte vit choklad... men jag får göra egen god julgodis.

Vi ska bjuda in våra nya grananr på glöggkväll här framöver, vist räcker det at bjussa på glögg o pepparkakor om man säger att det är glögg o pepparkakor... Tänkte bjuda hem till 18 en torsdagskvälls, eller ska man bjuda på mer?
    lite julgottor och så är väl alltid uppskattatTomte
  • Frökenolson

ett tips tjejer när ni bakar saffransbullarna är att lösa upp saffranen i alkohol(lite sprit) så framträder smaken av saffranen mycket mera. Så slipper ni köpa så många påsar när det är så dyrt med riktigt bra saffran!
    Jag är ju bagare/krögare till yrket och vi köper alltid "flytande" saffran, räcker med nån tesked till massa goda saffransbullar!

Låter som flera av er haft en riktigt mysig dag, härligt!

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!