Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Cajza85 skrev 2014-11-29 23:20:34 följande:
    Ja marmelad tror jag faktiskt jag ska testa hehe
    Marmelad brukar jag också ge varje år. Ofta till min mormor som jag träffar så sällan. Hon gillar att ha något vi barnbarn gjort, hon känner sig närmare oss då. I år ska jag ge henne  morotsmarmelad och glöggmarmelad.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Cajza85 skrev 2014-11-30 08:23:53 följande:
    Okej smile1.gif . Vad roligt! smile1.gif . Tror jag ska testa apelsin citron marmelad smile1.gif . Men när man gör detta behövs väl ingen tjockbottnad kastrull? Det har jag inte.... :-P
    Äh, jag har ingen fancy utrustning heller, men gör knäck och marmelad ändå. Passa koket noggrant ska man ju göra i vilket fall.
  • fluu
    Centurione skrev 2014-11-30 20:07:13 följande:
    Där ser man! smile1.gif Du verkar alltså ha fått genustänket med dig hemifrån. Min pappa kunde inte ens sy upp ett par byxor själv, eller sy i en knapp. Det var HELT otänkbart att han ens skulle försöka. Det gjorde min mamma eller jag.
    Det kan inte min mamma heller. De har gjort de tyckt varit kul helt enkelt.
  • fluu

Jag har för första gången i mitt liv bojkottat julkalendern. Kollar Tomtemaskinen istället.

• fluu
    Sous skrev 2014-12-02 10:00:02 följande:
    Ja, årets känns mer som ett sommarlovsprogram, tycker jag?
    Mer åt det hållet ja. Hade jag fortsatt att titta så hade det säkert inte varit något större fel på storyn  i sig, men en JULkalender ska vara julig.
  • fluu

Vi kör på veckomatsedel och nästa vecka hade jag tänkt planera in riktigt enkel och tråkig mat för att kunna fokusera på att förbereda och frysa in så mycket julmat och dylikt till jul så att jag slipper stressa med det sedan.

• fluu
    Stjärnfall skrev 2014-12-04 08:52:10 följande:
    Jag börjar också bli stressad nu. Mest över julklapparna. Förra veckan var hela familjen sjuk (vinterkräksjukan eller influensa), sen fick dottern öroninflammation och nu hosta och andningsbesvär. Så varje tillfälle jag tänkt åka iväg och leta julklappar har liksom brunnit inne. Får väl panikköpa allt på Ica Maxi sista dagen ????
    Handla på internet annars. Jag köper alltid så mycket som möjligt över internet.
  • fluu
    Koppkaka skrev 2014-12-05 15:29:58 följande:
    Yay, jag vann lego till sonen i familjelivs julkalender smile2.gif
    Grattis! Kollar in den varje dag och tänker alltid tävla, men än har det bara varit lego för lite större barn.
  • fluu
    Aniiee skrev 2014-12-05 23:36:40 följande:
    Mer snö än här i alla fall...

Hilfe! Förslag på julfilmer från 1999 och 2007 önskas med omedelbar verkan (eller i alla fall före den nionde =))
    Go från 99
    This christmas från 07
    Christmas in wonderland från 07
    Fred Claus från 07
    The perfect holiday från 07
    Christmas story från 07
    Shrek the halls från 07(underbar:P)
    Mickeys once upon a christmas från 99

• fluu

Ska göra julköttbullar ikväll... hur mycket rödlök tror ni att jag ska använda till 1,8 kg färs?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!