Jag längtar till jul!!!
Synd att energidryck ändå kommer med en del fördelar. Man liksom svävar fram av lätthet och energi efter bara en burk. Precis som bröderna Herreys sjöng om i mellon
Den skumma nissen smakade väldigt starkt av smultron förresten. Ännu mer sommarsmaker som lanseras kring jul. Längtar ju bara till grönska, sol och värme vid aromen av sommarbär.
Är Bourbon detsamma som whisky? Köpte en ny, bourbon-lagrad julmust från Nygårda som jag öppnade nyss. Lite svårdefinierad bismak på denna men god vilket som. Nästan all julmust går ner här utom Nygårdas ekfatslagrade som smakar gran
Vet inte om detta redan har konstaterats men den fjärde advent är på julafton i år.
Känns lite extra mysigt när sånt sker. Alla adventsljus står tända och man får läsa fjärde dikten inför familjen på samma dag som jullunch serveras och klappar delas ut.
Tänkte länka Galenskaparna Jul, Jul, Jul, sången alltså, men hittar bara hela föreställningen.
Det är så fint med snön som ligger på backen. På söndag så ska jag plocka fram mina adventsljusstakar och min adventsstjärna.
Det snöar så man tror att det är fimbulvintern och jag mumsar på Annas pepparkakschoklad. Mycket god, lite dyr. Jag hittade också Lindts teddy-kalender för endast 80 kr. Nöjd.
Jag tror jag ska göra en vintrrgryta till middag. Om jag har någon stjärnanis.
Hade saffranskrans till fikat idag, gott
Åt saffransmunkar till fikat idag
Gjort lite nötkaffe men väntar till morgondagen att dricka detta med risk att man annars inte kan somna ikväll. Är redan uppspelt nog med alla julbestyr man tagit på sig.
Lite avslappnande julfika blir det nu då jag bullat upp med två blåbärsmacarons, en bit mjuk pepparkaka med apelsinfrosting samt lite ljummen julgröt som smaksatts med karamellsirap, kanel och en nypa salt.