-
Tycker detsamma. Hög mysfaktor på Batra och ett utmärkt valmolly50 skrev 2023-11-14 19:05:11 följande:Tycker det var ett bra val.
-
Japp! För det första så var denna nya marmelad på tok för dyr på sina 70 kr, även fast jag nu gjorde ett första (och förmodligen sista) val att köpa den.Nandez skrev 2023-11-11 18:52:44 följande:Spännande, om du testar berätta vad du tyckte
För det andra så smakade marmeladen mycket mer som godisgelé än som en vanlig päronmarmelad. Därför tänker jag att den nog passar bättre på vanliga pannkakor med en klick vispgrädde och inte med finare ädelostar som var min första tanke.
Tror jag ska testa att blanda i några skedar av gelén i naturell yoghurt också. Lite grön godisyoghurt istället för lördagsgodis nu till helgen -
Är inte så mycket för tomtar själv, varken i juletider eller de man möter onlineRödtjärnens Anna skrev 2023-11-16 11:38:45 följande:
Min granne har haft stakar, stjärnor och tomtar i föresten i ett par veckor nu. Sen så älskar hon julen, hon har fullt med tomtar i huset (Har nog aldrig sett så mycket tomtar på en och samma plats). Men jag tycker att det är lite i tidigast laget med tomtar.
Men ljusen som lyser upp i vintermörkret piggar alltid upp. Och allt glitter och de fina julgranskulorna. Föredrar de som säljs i en av bodarna på Liseberg under deras julmarknad i december. Så fina detaljer på dessa.
Någon mer som har pärlglitter i sin julgran utöver det vanliga med fransar? Föredrar ni att ha en spira i toppen eller stjärna? -
Ja, det tycker mina syskonbarn också De klär ofta ut sig till små röda tomtenissar i skolans luciatåg.Nandez skrev 2023-11-16 19:05:32 följande:Lite tomtar tycker jag är trevligt
Utomhusslingor är jättemysigt i mörkret, lyser upp så fint
Vi har stjärna i toppen
Stjärnor är vackra. Själv är jag uppvuxen med spira i granens topp men önskade mig alltid att även vi skulle ha stjärna.
Köpte slutligen en åt mig och systern för några år sen. En i metall med guldfärg inne på köksbutiken Bagaren och Kocken av alla ställen. Jättefin. -
Starbucks julkaffe med vit choklad smakar gott o sött.
Ett litet tips bara.
Köpte två illröda muggar på Hemköp förut. Ska värma upp på måndag och ta med i termos då väninnan o jag ska ut och vandra igen.
Vi kan då båda behöva lite värme plus koffein att pigga upp oss i dessa kyliga senhösttider -
Tror att Starbucks kaffe finns att köpa både som färdiga koppar i kyldisken (rymmer ung. 2.5 dl vätska) och som vanligt pulver. Jag valde det första alternativet. Fast ganska dyrt med 20 spänn per mugg och man tjänar nog mer på att köpa detta kaffe i pulverform. Var gott iallafall med lite vit choklad som smaksättare i denna julvariantmolly50 skrev 2023-11-17 23:27:13 följande:Är det något som finns att köpa fryst eller så?
-
Ja, pulvret ligger i kapslar i en långsmal förpackning, det stämmer.Aniiee skrev 2023-11-18 06:12:54 följande:Vad jag vet finns starbucks-kaffe bara i kyldisken och som kaffekapslar. Och, ja kapslar blir ju så klart billigare. Ugan påstår dock att starbucks-kaffe är "diskvattenskit". Jag har ingen aning, jag dricker inte kaffe....
Tror det är en smaksak. Just de färdiga muggarna med kallt kaffe smakar nog mer som en söt mjölkdryck smaksatt med kaffe. Detta kanske passar mer till oss som finner vanligt kaffe lite för beskt i smaken.
Är man en invand kaffedrickare som föredrar vanligt svart så är nog inte Starbucks kylda kaffe lika uppskattat. -
Julen gör sitt avtryck överallt, nu även i hyllan för alla de energiboostande dryckerna.
Intog en Nocco förut med jultemat skum tomte. Och ja, ordet var faktiskt avdelat just så. Den smakade också precis som en skum tomte och då syftar jag såklart på det sega julgodiset från Cloetta. Några övriga skumma tomtar har jag då ingen lust att smaka på här
Intressant logga på denna burk också då den pryddes av självaste jultomten som stod barbröstad i en klassisk muskelspännande "we can do it"-pose. Visste inte att tomten styrt över till anabolaspåret numera. -
936732a556c4ee2e7ccca93b14724823.webp (188×500) (d1ax460061ulao.cloudfront.net)Nandez skrev 2023-11-18 22:16:20 följande:Vilken tomte på anabola
-
Tja, varför inte. Allt annat i samhället ska ju sexualiseras så bara kör vidare på det spåret, rakt in i tomtens julverksta'Nandez skrev 2023-11-18 22:29:33 följande:Vilka armmuskler
Imorgon så ska jag öppna min vita läskburk och smaka på jultomtens smexiga hjälpreda - skum nisse