Jag längtar till jul!!!
Shadilly skrev 2010-08-05 21:08:48 följande:
Jag önskar mig getter i Afrika och stöd till Women on waves och liknande. Det funkar bra när folk får ett bankgiro och så, då blir de oftast glada över att slippa stressa runt och leta upp något. För övrigt är egen julafton en fin idé, bäddar ju för lite vuxenjulklappar man inte vill at svärmor och kusinen ska bevittna uppackandet av...
Samma ska kommer att gälla vår son. Han var 7 veckor förra julen och fick 70 julklappar och redan då pratade folk om att det kommer att finnas så mycket mer att köpa när han är ett år och är med mer! Jag, som den lilla bitterfitta jag är, tror inte att en ettåring uppskattar 100 julklappar. Det blir alldeles för mycket att hantera och orsakar snarare stress än vällust. Det har jag sett på de andra barnen i familjen som blir fullkomligt galna över allt de ska leka med. De öppnar julklappar i 3 timmar och svettas och ser mest förvirrade ut och efteråt ligger det leksaker i högar som trampas på och glöms bort omedelbart. Något man knappast kan klandra barnen för.
En klapp från varje familj som faktiskt är användbar tror jag att min son kommer att uppskatta mer! Dessutom vill jag lära honom att uppskatta sina saker redan från början och inte att presenter och klappar är en självklarhet som öser ner i överflöd bara för att!