Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

Jag har lust att göra lite julkort! Jag har redan gjort ett, men det känns lite för tidigt att dra igång med alla nu. Men ett till kan jag ju kanske göra Drömmer tror jag gör det!

Har ingen några bilder på julkort som ni gjort? Sugen på inspiration Solig

• ems87
    Mama Mia skrev 2012-09-04 15:12:00 följande:

Kolla in bloggen ett julkort i veckan. Där görs det julkort året runt. Bloggerskan kommer med en ny utmaning varje vecka och så scrappar läsarna ett julkort på det temat och kommenterar med en länk till sina bloggar där dom visar korten.
    Jag hittade dit mitt i sommaren och gjorde ett par stycken omkring midsommar
    Tack för tipset Skrattande
  • ems87
    Pigelinen skrev 2012-09-09 09:04:39 följande:
    Får man börja julbaka snart? ;)
    Du kan ju alltid provbaka så du vet vad du ska baka när det väl är dags Oskyldig

Jag längtar tills alla julkataloger kommer! Min fästman är brevbärare och han säger att han ska hålla koll när de ska delas ut Flört Inside information!
  • ems87
    Pigelinen skrev 2012-09-09 14:01:20 följande:

Åh vad bra, du glömer inte bort att tala om för oss bara;)

Jag sparar varje år, snart dax att börja plocka fram julmagasinen och bläddra tror jag;)

Vi är ett tjejgäng som ifjol bokade hemkunskapsalen på skolan här i stan och så bakade vi godis tillsammans, vi var två o två och så gjorde varjegrupp en el två sorter men gånger 7, så alla gick hem med massa olika sorter. JAg ahr redan fått förfrågningar om vi inte kan ha det iår också!!! SKa bli roligt!!! Men iår ska vi INTE bara 7 x kola, vi packade kola långt in på natten;)
    Självklart ska jag hålla er uppdaterade :) Jag har också gamla kataloger och tidningar sparade. Så mysigt att ta fram ibland, men det är mysigt med nya tidningar :)
    Lolee skrev 2012-09-09 11:51:47 följande:
    Hej alla härliga julälskare! Jag tänkte ge mina föräldrar och syskon påsar med hemmagjorda saker i julklapp. Jag tänkte bland annat göra fågelfödare av kokosfett och frön, men sen då? Är det någon som har bra tips på hemmagjorda presenter? Och ni kanske har ideer på vad jag kan göra till min 7 åriga brorsdotter&son? :)
    Tja, egna tvålar, eget godis, marmelad, saft... Smycken kanske.

• ems87

Såg förresten att idag är det 105 dagar kvar till julafton. Så om sex dagar är det mindre än 100 dagar kvar Skrattande Vilket betyder att det är ca 75-80 dagar kvar till advent (om jag inte har helt fel, jag är inte så bra på räkning). Det närmar sig! Det är så mysigt ute nu också med den krispiga luften och träden börjar bli gula... Härligt!

• ems87
    Lajsa82 skrev 2012-09-12 12:49:52 följande:
    jotex har börjat lite med julsaker nu egen flik t.o.m.
    Oh my god, oh my god Förvånad!
  • ems87

Hörrni! Förra veckan kom en jotexkatalog hem, det stod september på den. Jag brukar alltid slänga de här små katalogerna och bara spara de som är för våren, sommaren, hösten och julen (såklart). Men jag bläddrade i den här. Lite besviken är jag nog, för det verkar som om det inte kommer nån julkatalog i år. Julkatalogen var nämligen en bilaga i den här septemberupplagan.

En bilaga! Ingen egen tidning! Förvånad Fast å andra sidan verkade inte innehållet vara mindre än i de tidigare julkatalogerna. Men ändå. Den är ju så lätt att missa.

• ems87

Idag har jag gjort lite julkort! Under tiden så tittade jag på Julens hjältar i smyg, tur att sambon är på jobbet Tomte

• ems87

Jag måste också storstäda. Jag får dela upp det i etapper, för jag jobbar ju så mycket!

Igår skrev jag upp en julklappslista, jag klurar ut vad alla skulle behöva ha och vad de tycker om. Jag pratade lite med min syster... Och nu är listan i stort sett klar, bara pappa kvar! Så himla skönt. Jag har ju redan köpt ett par stycken, och nästa vecka ska jag köpa några fler :) Hinner inte denna vecka för jag jobbar så dumt.

• ems87
    xMariax skrev 2012-09-24 19:20:12 följande:
    Jysk hade jag helt glömt bort! Får åka dit närmare jul och kolla!

Idag tog vi en sväng på rusta och köpte ett gäng rullar med julpapper! 5:-/rullen!
    Har Rusta tagit fram julsaker? Förvånad

Jag frågade Panduro i förra veckan när jag var där, de skulle ta fram deras julsortiment till första veckan i oktober. Det är väl nästa vecka med andra ord. Jag längtar tills Åhlens gör det med. Gillar deras julgrejer.
    Där jag bor är Rusta ganska nyöppet. Om de har julgrejer nu så måste jag dit!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!