Inlägg från: Gurkan |Visa alla inlägg
  • Gurkan

Jag längtar till jul!!!

Men hjälp!
    Det var ju jättelätt att göra julkort och nu sitter jag med en hel hoper och kan inte välja :/

• Gurkan

Här är årets kandidater, hjälp mig!
    Ska ju beställa andra fotoprodukter med till födelsedag nu i slutet av oktober och tänkte köra ihop beställningen och på så vis spara fraktkostnad därför är det lite bråttom...
    Men vilken ska jag välja??

• Gurkan
    Eleonor01 skrev 2011-10-04 07:24:32 följande:
    Var beställer man billigt ifrån förresten??
    Jag beställde förra året från Fujidirekt men var inte riktigt nöjd med färgerna men det är de som är billigast för mig och som har det bästa alternativet så det får nog bli så att jag ger dem en chans till i år
  • Gurkan
    Frökenolson skrev 2011-10-04 07:33:29 följande:
    har du provat på vistaprint då? är ju billigt och man kan få annan kvalitet på papper tjocka, matta m.m. har gjort mycket flygblad och kort där..
    tyckte de hade alldeles för dyr frakt!
    70 kronor var det billigaste men då skulle det ta 21 dagar! 
  • Gurkan

Jag valde slutligen julkortet med små gammeldags granar och röda ränder att skicka ut i år.

Tog en runda på Rusta idag och där har de börjat så smått att plocka fram julsaker. 5 rullar julpapper för 40 kronor och döm till min förvåning när jag hittade julpapper som såg exakt ut som de granar jag valde på julkortet! Köpte fem rullar direkt men vet i tusan.. kanske borde köpt fem till :/

Nu är alla julklappar inhandlade! Det är bara en som ska fixas till och det är en liten korg med gotter men det blir inte förrän jag bakat julgodiset! 

• Gurkan
    Zorba1980 skrev 2011-10-07 19:41:27 följande:
    Gurkan: Va du är ute igod tid .
    Skönt att redan vara klar
    Beror mest på att november och december är fulla med födelsedagar, jobbresor plus att vi har stor släkt som vägrar fira med varandra (lång historia) vilket gör att allt måste planeras i god tid. Julplaneringen har redan varit klar ett par tre veckor. Inte alltid så roligt men jag vet vilket kaos det blir om det inte blir gjort ochdet förtar helt julstämningen :)
  • Gurkan

Förra året var första året vi hade en äkta gran (alltså inte en i plast ;)). blev faktiskt chockad över hur dyra granar var!! Men så visade det sig att blombutiken sålde andrahandssortering för 99 kronor styck. Så det flyttade in en gran hos oss vars övre halva var smal och under halva var väldigt fyllig. Den var tät och lite krokig och otroligt charmig. Jag hoppas verkligen de har samma erbjudande i år igen. Jag vill kunna adoptera en ful gran och visa att även fula granar kan bli älskade!

• Gurkan
    Koppkaka skrev 2011-10-23 23:28:38 följande:
    Jag har köpt sonens julaftonskläder

Vi har en väst hemma också som han ska ha till, sen ska jag bara hitta några fina byxor så är det klart!
    Den köpte jag med! En väst och ett par velourbrallor till och lilleman kommer vara så tjusig!
  • Gurkan
    VildVittra skrev 2011-10-24 11:26:03 följande:
    kan ni inte dela med er av VART ni köpte dessa urläckra kläder.....får man inte det så plz plz inboxa mig
    Lindex babyavdelning köpte jag bodyn och västen på barnavdelningen och brallorna är också lindex velourisar :) 
  • Gurkan
    lycklig90 skrev 2011-10-24 13:25:57 följande:
    Vad ska man köpa i julklapp till sonen som kommer vara 9 månder då? Det är jättesvårt! Nog för att han inte kommer förstå så mycket men ändå, något vill man ge.
    Förra året var liten 8 månader och han fick ett barnbord med två stolar till, han har nog inte börjat använda det förrän nu egentligen men det har stått fint i lekrummet. Och så fick han båtar till badkaret.
    Av sin mormor fick han en gåvagn och så fick han kläder för det hade vi önskat oss. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!