Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Jag längtar till jul!!!

Himmelsblå skrev 2010-09-23 21:09:07 följande:
    vilket datum gör Ikea jul?
    Vecka 39-40! Alltså nästa och nästnästa vecka. Kommer nog mest STÅ klart för kund under v 40... Det är dock skillnader på varuhus och varuhus. Alla bygger lite olika. Men inom ett par veckor borde det som sagt börjat dyka upp en hel del julsortiment och julats till i husen!
  • Bjornis
    littlemisstrouble skrev 2010-09-24 13:10:23 följande:
    Vad har ni för färger i granen? min är i rött silver och guld för det mesta
    Jag kör mest på rött och lite silver och guld plus halmdekorationer. Å, jag vill klä gran!
    Bonanza: Tjusig gran!
  • Bjornis

Idag handlade jag lite på jobbet (IKEA), en julbock och lite papper. Hehe. En del är fortf avspärrat då vi fortf bygger men strckte mig efter lite saker. Jag skulle ju kunnat gå in i avspärrningarna också men det skulle sett dumt ut inför andra kunder så jag får hålla mig några dar till!
    Men till helgen står julen klar på IKEA Bäckebol i GBG!

• Bjornis

Idag har jag städat mina jullådor. Roddat om och lagt saker lite mer i ordning. Visst har jag (ehum, vi) mkt julsaker men ändå inte så farligt tycker jag. Jag sa "klar!" till maken och han sa att "oj, va fort det gick". Ja, det tyder ju på att jag måste köpa mer!

• Bjornis
    HannaVirrpanna skrev 2010-10-13 18:51:35 följande:
    Är det bara jag som blir tokig om jag ser en ljusstake före 1:a adventshelgen? Julpyssel och sånt? Min sambo kan dricka glögg mitt i sommaren men jag tycker att det inte ska drickas innan 1:a advent.... Samma med julmusik! Hatar egentligen att affärerna börjar så tidigt med julgrejer. Man hinner nästan bli less! Är det bara jag som är extrem eller är ni likadana?
    Ja, det är nog bara du! Hehe. Fast iofs tydligen inte såg jag men jag tycker man kan tumma på det ca 1-1,5 vecka med ljusstakar och så. Sätter alltid upp mitt helgen innan första advent för att få njuta lite extra. Sen JULsaker (typ bockar och gran å så väntar jag med in i december) men hyacinter, ljus och "juliga" detaljer kan få dyka upp i början av november.
    Jag älskar när vi får in julsakerna på jobbet (IKEA). Jag sitter mitt i sommaren och tittar i alla filer som visar bilder på julsakerna. Haha.
    Jag har också spelat julmusik i bilen i två veckor nu! Ah, lovely. Det gör mig lycklig.
  • Bjornis
    HannaVirrpanna skrev 2010-10-14 07:52:07 följande:
    Lyllos dig som jobbar på IKEA... Eller det kanske inte blir lika speciellt då? Att få åka dit och tokshoppa :)
    Enda gången jag verkligen spontanhandlar på IKEA är runt jul. Annars gör jag IKEA på en kvart på sin höjd. Plockar exakt det jag ska (mer eller mindre om du frågar min man, hehe) men när jag botaniserar bland julen så kan det slinka med allt möjligt som jag tänkt och inte tänkt. Hehe. Eftersom jag inte jobbar med just julen på det sättet så känns det alltid väldigt spännande!
  • Bjornis
    littlemisstrouble skrev 2010-10-16 17:55:24 följande:
    Idag var vi till ikea och mycket riktigt var det ful jul där. Blev ett par grejer från julsortimentet. Bland annat jättefina glasglaskor till saft med snöstjärnor på Älskar julen och blir helt lyrisk när det lackar mot jul
    ful jul? Haha. Förstår att det skulle stå full jul men det var roligt.
    Ja, SLOM är schysst att de tryckt stjärnor på. Har svårt att försvara ett inköp för min man då jag redan har 3 st såna flaskor ur vanliga sortimentet men prompt vill ha en till med stjärna på!

Köpte en BURKEN burk med stjärna på istället. Burkar vet han iaf att det brukar bli nåt gott i framåt jul så det var OK. Hehe.

Blev dock väldigt besviken när jag gick in på Åhléns idag med hopp om att hitta julsaker men inte en pryl!?!? Suck. Fattar de inte? Hehe.
    På "mitt" IKEA är en del av julsortimentet nästan slut redan. Fått låga kvantiteter i år och säga vad man vill om att vi plockar fram julen tidigt men folk handlar faktiskt ändå! Men så finns ju VI (i såna här trådar) och då förstår man!

Idag köpte jag också första flaskan julmust på hemköp, smuttar på ett glas nu! Mmmm...

Muuulin: Skönt att höra att det finns fler som sätter upp ljusstaken en vecka innan 1:a advent!
  • Bjornis
    Zorba1980 skrev 2010-10-16 20:58:22 följande:
    Såg ikväll att en av våra grannar har ställt upp julstjärnor i alla sina fönster.
    Det tycker jag är för tidigt!!!
    Ja, det kan jag faktiskt hålla med om. Fast det beror på om det är verkliga adventsstjärnor eller om det är nån modern stjärnvariant men det känns inte helt OK!
  • Bjornis
    Sarah f skrev 2010-10-26 21:08:20 följande:
    Man undrar så; 21 - 33 vadförnågra i köket? Katter? Kanelbullar?
    Jag gissar på grader även om kanelbullar lät godast! Kan bli en tävling detta ju!
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!