Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

Jag längtar till jul!!!

Ja, julens hjältar var jättebra. Julhunden. I love him. Bodde hemma fortf då så jag och mamma brukade se den ihop. Så där vuxet mysigt.
    Kom på att jag gillade Pelle Svanslös också. Det snöade ju iaf. Hehe.

Årets låter ju OK på pappret. Hoppas det är bra också. Detta är enda gången (förutom OS och andra sportevenemang) som jag tycker det är OK att SVT tar mina pengar! De får gärna satsa stora pengar på julkalendern!

• Bjornis
    Mariohn skrev 2010-08-11 18:20:28 följande:
    Tyvärr Men högläsningen hade vi också. Och fick ha tända ljus på bänkarna. Apmysigt. 
    Ja, det var höjdpunkten när man fick gå och köpa ett ljus med mamma som man skulle ha med till skolan. MInns då att jag tyckte så synd om de som hade såna röda ljusstakar med tre kulor som fötter. Såna som jag tycker är så fina idag. Jag ville alltid ha ett sånt "glasljus" med tomtemotiv på utsidan så det lystes upp inifrån! Hehe. Vi läste typ "god natt mister Tom" hundraelva ggr om tror jag. Men den är ju bra. Att inte den blivit film? Eller har den det? Inte så julig (förutom när de äter rostade kastanjer och dricker varm choklad) men mysig.
  • Bjornis
    Mariohn skrev 2010-08-11 18:30:21 följande:
    Hahaha vad roligt :´) Jag tyckte samma sak. De fick dessutom ha ett liitet ljus. Jag fick en fin glasljusstake med en ängel på
    Eller hur? De hade sitt himla julgransljus! Jag hade mitt fina 24:50-ljus från Domus.
  • Bjornis
    Sassus: Vi satte alltid upp granan den 22:e eller 23:e när jag bodde hemma men sen jag kunde ha egen gran så vill jag ha den uppe till senast 2:a advent. Innan lucia iaf! Men runt 5-10 december brukar vara lagom. Jag vill hinna njuta av den och alla klappar som växer sig flera under veckorna innan jul!
  • Bjornis
    Mariohn skrev 2010-08-18 14:45:55 följande:
    Men då missar man ju hela julmyset med att sitta bredvid granen sena kvällar och lacka och rimma och stapla klappar i bara julgransbelysningsljuset
    Agreed!

Och jag lagar minst en skinka runt lucia också. Sicken hädare jag är! Hehe.
    Om jag nu ska gå hem på mammaledighet i början av novmember bakas det nog en och annan lussebulle då också. Det ska njutas i stora lass av allt det mysiga!
  • Bjornis

Lite trevliga blommor kanske (tja, amaryllisen är lite sniskan iofs)... Jag längtar efter lite hyacintdoft i lägenheten nu.

• Bjornis

Det här med speciella julgranskulor för ju osökt tankarna till days of our lives (våra bästa år) om nån följt den långköraren. De som hänger sin (och nära och käras, levande och dödas) julkulor med namn på varje jul och tänker tillbaka på fina minnen. Det ser alltid så mysigt ut.

• Bjornis
    Annanym skrev 2010-09-06 08:34:41 följande:
    Jag ska flytta i oktober och funderar på att smacka upp alla julsakerna på direkten. Jaa, det är ju ändå INNAN jul man vill njuta av det. Efter jul tappar jag ganska snart intresset. Hur är det med er?
    Upp me julen i oktober bara! Jag går hem på mammaledighet första veckan i november och då tänkte jag dra igång!

Jag tappar lite intresset jag också efter jul men låter gärna adventsstjärnor- och stakar stå framme lääänge. Maken får alltid påpeka att "nu är det minsann inga andra som har haft nåt upp på ett tag". haha.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!