Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

ESofia skrev 2018-12-07 11:01:09 följande:
    Ah har bakat knäckiga havrekakor.... Kan inte sluta äta :)
    Åh, vad gott
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2018-12-07 14:18:46 följande:
    Ja, i övermorgon är det 2a advent, dags att tända nästa ljus i Adventsljusstaken smile1.gif Har du följt radions och tvns julkalendrar i år? Tonje i Glimmerdalen och Storm på Lugna gatan. Gott om snö och trevliga historier.

Har ni köpt årets julfrimärken? I år är de faktiskt riktigt vackra med motiv av Jenny Nyström. Jag har köpt både såna och vanliga frimärken med Vinterfåglar som motiv.
    Jag har inte lyssnat på radions kalender men jag har sett Storm på lugna gatan. Vi har inga barn hemma då de är vuxna.
    Ska köpa frimärken i dag
  • Nandez
    matilda maräng skrev 2018-12-08 13:57:26 följande:
    Jag köpte hem klenätter häromdan. Så gott! Och så köpte jag engelskt mulled wine, en alkoholfri variant. Ska pröva imorrn till adventsfikat.
    Åh, vad gott med klenäter
  • Nandez
    matilda maräng skrev 2018-12-08 16:50:47 följande:
    Sorry, kan inte hitta min gamla godisreceptmapp. Mycket irriterande!
    Vad synd.
  • Nandez
    matilda maräng skrev 2018-12-08 19:29:47 följande:
    Ja, verkligen. Ville göra en mandelmasserulle med torkad frukt och konjak som jag minns som mycket god. Men men, man får väl googla lite istället. Och apropå det, har sett varianter av den där fudgen på nätet. Bara att googla på strykande åtgång.
    Ja, vi får göra
  • Nandez
    fluu skrev 2018-12-09 12:27:44 följande:
    Har fått tips om att låta granen stå på den inglasade balkongen några dagar innan vi tar in den för att den ska hålla längre. Ska den då stå i vatten eller bara som den är?
    Ingen aning om det ska vara vatten eller inte.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!