Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

ESofia skrev 2018-11-30 14:39:14 följande:
    Ja :). Vi har en tradition att ge barnen legojulkalender med frukost på sängen, så de ser så emot detta. Min son frågade idag på morgonen "Kommer ni ihåg, om imorgon". Vi spelar lite dumma sådär du vet liksom "vad då". "Ja" säger han sedan "vi får väl se imorgon". Men självklart är det välplanerat. Han frågade likadant förra året och när vi kom med frukost på sängen med kalendern så säger han "ja visste väl att ni inte hade glömt". 
    Vad gulligt
  • Nandez
    fluu skrev 2018-11-30 18:31:35 följande:
    Nu har vi bakat sju ton pepparkakor, som ska räcka en månad. Det luktar jul i hela huset! Lussebullarna tar vi på söndag. Har också smakat styggelsen skumtomteläsk....urk. Till och med maken("en kaka kan aldrig vara för söt"-mannen) blev sockerskadad. Läsken smakade inte heller skumtomtar, däremot ferraribilar.
    Det är mycket pepparkakor
  • Nandez
    ESofia skrev 2018-12-01 16:30:27 följande:
    Vad gör ni alla imorgon på 1 advent :)?
    Vi tar det lugnt och tänder det första adventsljuset.
  • Nandez
    fluu skrev 2018-12-01 16:58:32 följande:
    Vår klassiska julmat vill jag bara ha på julbordet, men jag gillar att äta julig mat så här veckorna innan för att ladda upp. I förrgår åt vi världens godaste rotlåda med två sorters grönkålsbiffar till och igår åt vi grönkålsslaw och glögginkokt lax(så god att jag nästan svimmade). 
    Kålrotslåda tillhör mina favoriter
  • Nandez
    ESofia skrev 2018-12-01 17:19:09 följande:
    Åh det låter så mysigt. Högtidligt och fint :)
    Ja, det gör det
  • Nandez
    UndrandeSökare skrev 2018-12-01 19:23:38 följande:
    Varsågod, följer du radions och tvs julkalendrar?
    Tittar på tv i mån av tid.

Följer du dom?
  • Nandez
    Fiiee skrev 2018-12-01 21:45:16 följande:
    Någon som är klar med julklapparna? smile1.gif

Jag har några få kvar bara. Känns skönt att ha det mesta fixat faktiskt smile1.gif
    Jag är inte klar med klapparna ännu.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!