Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

ems87 skrev 2013-10-26 05:43:57 följande:
    Jag längtar tills Amelia jul kommer ut. Den kommer väl snart? Den brukar väl komma i början av november har jag för mig.
    4/11 har jag hört.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Skickat sambon efter matmagasinet jul så ikväll ska jag äntligen göra mina listor över årets recept och sätta datum på alla andra göromål.

• fluu

Gillar inte sill så jag äter kikärtor i senapssås istället.

• fluu
    Stjärnfall skrev 2013-10-28 20:26:29 följande:
    Amelia Jul har kommit!
    Hittade den idag, och den fick givetvis följa med mig hem! Glad
    Så ikväll eller imorgon kryper jag upp i soffan och myser ordentligt... 
    Jaaaaa! Jag var beredd på att få vänta en vecka till. Får skicka sambon till affären.
  • fluu

Tycker att Amelia jul var riktigt mysig i år. Mysig stämning trots mitt hatobjekt Carola och bra recept som för en gångs skull går att anpassa efter mina behov ;)

• fluu

Jag slår alltid ett slag för att ge bort böcker, gärna från "Sagolikt förlag" så att de får mer spridning och bokhandlarna här i stan kanske bryr sig om deras existens ;) Gillar inte barnen att läsa så är ljudböcker eller musiksagor en bra inkörsport.

• fluu

Ikväll är det som lilla julafton. Då ska jag sammanställa all planering och föra in i årets julbok. Datum ska sättas för allt och imorgon köper vi julkalendern :)

• fluu

Sambon kanske trots allt längtar lite med, han kom oombedd hem med en "Härliga jul" till mig.

• fluu
    Mallas skrev 2013-11-03 00:39:53 följande:
    Ni som julplanerar, vad är det som ni planerar in utöver julkort och julklappar? Julbak? Några traditioner som ni brukar ha?
    Vi har alltid julbak någon dag innan första advent, det är också första dagen man får lyssna på julmusik på hög volym, äta skumtomtar och dricka julmust.

Lutfisklunchen hos mamma någon dag innan julafton är helig.

Gå och se mina söndagsskoleungar ha luciauppvisning.

Gå upp tidigt på lucia, dricka te och äta lussebullar och kolla på SVTs lucia.

Julskyltningen brukar vi däremot oftast skippa eftersom vi inte känner för att bli nertrampade varje år ;)
  • fluu

Tjuvkollar på Kalle från 2011.... det var ju synd att det fanns på internet ;)

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!