Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Köpt fler julklappar nu så jag tycker att jag ligger bra till i år. Stress vill jag inte vara med om.

Är hemma själv i helgen så jag funderar på att mysa till det med något julbröd, pappas pomeransbröd kanske. Och så lite julmusik,jultidningar och julte på det utan att någon himlar med ögonen åt mig ;P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Här (småland) har det inte heller kommit någon snö och det lär nog dröja. I är är faktiskt första året som jag inte vill ha snö så tidigt som möjligt.
    Cyklar överallt oavsett väder, men vågar inte cykla på isgata eller i snöstorm med dottern bak på. Trillar alltid någon gång per vinter i alla fall ;p
    Så när snön väl kommit måste jag vara mer ordningsam på morgnarna för att hinna till dagis även med vagnen.

• fluu

Ska snart skicka iväg ungen till dagis och sen äta pappas berömda julbröd och dricka blåbärste innan skolan kallar :)

• fluu

www.jollyroom.se/leksaker-1/leksaker/adventskalendrar/disney-cars-adventskalender-build-play.html  Carskalender, bygg din egen bilbana

www.jollyroom.se/leksaker-1/leksaker/adventskalendrar/ecoiffier-adventskalender-ridskola.html&ttype=click  Bygg din ridskola.

www.jollyroom.se/leksaker-1/leksaker/adventskalendrar/karnan-adventskalender-bamse.html&ttype=click  Bamse

www.jollyroom.se/leksaker-1/leksaker/adventskalendrar/playmobil-adventskalender-ponnyfarm-med-overraskningar.html&ttype=click  Playmobil

• fluu

Nu är alla klappar till dottern fixade. Vi som inte skulle överdriva i år..... Drömmer

• fluu

Ska snart ge mig på att göra pepparkaksbollar. Ett experiment så vi får se hur det går ;)

• fluu
    Frajda 80 skrev 2013-10-25 09:02:57 följande:

Jag är nyfiken på resultatet
    "Tyvärr" blev de otroligt goda. Och jag som skulle hålla ner på sötsaker så här innan frossandets tid...  Drömmer
  • fluu
    Frajda 80 skrev 2013-10-25 09:45:22 följande:

Hmm typiskt då Tungan ute

Har du någe recept? 
    Alla måtten är ungefärliga eftersom jag mest tutar och kör och hittar på när jag bakar ;)

150 g  mjukt smör
    4 dl havregryn
    1,5 dl socker
    3 msk kakao
    3 tsk vaniljsocker
    3 msk kallt kaffe
    En näve vetemjöl
    2 msk kanel
    2 tsk nejlika
    1 tsk ingefära
    2 tsk kardemumma
    kokos
  • fluu

Det kan bli lite skarpt med kryddorna om det blir för mycket så smaka av efter hand.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!