Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2023-10-17 19:16:47 följande:
    Ja,det är ju så tidigt. Jag kan förstå t ex Viking Lines julreklam då det handlar om att boka lulbord. Det måste man ju göra i tid, Men t ex Lidl som jag såg idag.
    Det ät lite tidigt. 
    *Julbord heter det. Inget annat. Flört
  • molly50
    Auditanne skrev 2023-10-18 21:03:35 följande:
    Tycker den med ekfat har en bismak av skog, barr, träd och får mig att tänka specifikt på lönnsirap och granskottsglass. Inte så förtjust i såna smaker. Men man gillar ju olika.

Nån som testat de nya julchipsen från OLW där man ska gissa smaken?

Jag köpte en påse förut och för mig är det uppenbart vilken krydda de använt till att smaksätta chipsen med men kanske skulle jag vara tyst om detta om det är fler härinne som vill gissa? 
    Jag har inte ens sett de nya chipsen.
    Men vill gärna testa så säg inget än,är du snäll. 
  • molly50
    Auditanne skrev 2023-10-18 21:25:17 följande:
    Nej då, säger inget. Tror dock att även du kommer känna rätt redan på första tuggan. Går också att skicka in det rätta svaret till OLW i en smaktävling.
    Ok. Ska hålla utkik efter dem i affären. Glad
  • molly50

Jag hittade de nya chipsen i matbutiken här.
    Men har inte testat dem ännu.
    Kanske till helgen. Glad

• molly50
    Auditanne skrev 2023-10-25 18:30:46 följande:

Då får du gärna ge ett litet omdöme här inom spoilertext sen. Är lite nyfiken på om ens egna smaklökar hade rätt denna gång.

Hälleflundra är en god vitfisk. Ska lägga till några sådana skivor när det vankas Janssons till Julafton.

Lustigt att man sällan äter Janssons annat än på högtidsdagar som jul och påskafton. Den är ju ändå så god, denna kryddiga fiskgratäng.

Funderar också på lite blå Curaçao som smaksättning i apelsinriset. Kanske marinera några av apelsinskivorna i likören eller om man kör på bara Curaçao-essens utan alkohol i. 

Kunde passa bra som fyllning i praliner också. Tänker bara lite högt här. Och så är man lite gottesugen nu också Tungan ute

Ja,det ska jag göra. Glad

Det låter gott det där. Glad

Köpte Allers jultidning idag och så blev det lite kaffe,peppparkakor och saffranskaka till det. 
    Så jag har fuskat lite idag. Flört
  • molly50
    Nandez skrev 2023-10-25 21:41:01 följande:
    Missat Allers jultidning, den ska inhandlasGlad

Till fikat hade vi munkar med saffranGlad
    Ja,den finns här i affären nu. Ska kika om de har fler jultidningar med,som jag kanske har missat. Glad

Det lät gott, Glad
    Svärmor brukar baka saffransmunkar till jul. Så gott! Glad
  • molly50
    Nandez skrev 2023-10-26 19:30:41 följande:

En av grannarna har tänt en av sina uteslingorTomte

Här med. Och inte bara en av grannarna.  Glad
  • molly50
    molly50 skrev 2023-10-27 21:06:20 följande:

Köpte chipsen med Gissa smaken idag.
    Tycker att smaken påminner om senap. Glad

Men de var goda. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!