Jag längtar till jul!!!
Tack! :D Grattis till flytten du med!
Ja jag har hittat en perfekt plats till julgranen, tror jag. Hinner säkert ångra mig flera gånger.
Tack! :D Grattis till flytten du med!
Ja jag har hittat en perfekt plats till julgranen, tror jag. Hinner säkert ångra mig flera gånger.
Flyttar snart till ny lägenhet och har också börjat längta! Tyvärr kommer lägenheten att vara mindre än den vi har nu och vi kanske inte kommer att ha plats med gran :'-(
Är dessutom gravid med mitt första barn (BF 30 jan 2015) och det känns som om jag har mer jullängtan inte julen 2015!
Måste bara göra ett litet inlägg... Vi började så smått diskutera och planera föräldraledigheten igår och i år ser jag ännu mer fram emot julen! Har ju BF första veckan i januari så jag planerar att gå hem redan till första advent, eller till och med veckan innan. Så underbart! Att ha hela december hemma och skrota och boa och baka och greja. Hoppas bara att allt går som det ska och att jag mår bra hela vägen. :)
MissFrost, ja, det blir ju svårare när de blir äldre. Hårsnoddar, nagellack, badkulor och sånt då? Eller har hon något intresse hon vill ha smågrejer till?
Själv tänkte jag försöka mig på något jag kanske till och med läste i den här tråden en gång; att sätta ihop en egen bokkalender med bilderböcker/pixiböcker med jultema, en för varje dag. Som tur är hade jag en hög liggande sedan jag själv var barn som sonen aldrig sett, och har alltså bara nio böcker kvar att skaffa. Undrar om jag ska dryga ut dem med någon/några julfilmer? Kanske filmer till fredagarna eller lördagarna?
4 månader...
Igår var det precis 3 månader kvar till första advent :)
Vi har gjort en överenskommelse som jag nämnt tidigare om att inte dricka glögg eller lyssna på julmusik före 24e sep. Men jag fuskade här om dagen :S:D:/
Lyssnade igenom Michael Bublés julskiva, den är helt fantastisk!
Dimmigt och höstigt ute och jag sitter precis och äter en skål med risgrynsgröt och kanel. Muuummmms!
I vintras någon gång plockade jag ihop en "jul-kasse" med alkoholfri glögg, en flaska julmust och två påsar med choklad-julskum. Nödproviant att ta fram när hösten närmade sig och jullängtan började infinna sig... Idag lade jag in julmusten i kylen, vi får se hur länge det dröjer innan jag öppnar det. :)
Dog och kom till jul-himlen. Till lunch idag blev det risgrynsgröt med kanel och chai-te. Praise the Lord.