Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

Jag längtar till jul!!!

Pigelinen skrev 2013-09-29 16:35:34 följande:
    Igår gjorde jag pepparkakschokladmouse till dessert... så gott!!!

ang julkort, mitt roligaste som jag skickade var de året som jag hade planerat och grejat som bara den... vi åkte till en studio hela familjen, uppklädda och med rekvisita för att ta det perfekta fotot, och vad händer... stora dottern vägrar, så hon surade... så efter 30min fick vi bara något enstaka kort men vi valde ett jätteroligt istället. I år får vi se hur vi gör.

Funderar på almenackor till släken,, vart gör man billiga, el gratis;)?
    Pepparkakschokladmousse oh my gawd! Kan man få recept ? * dreglar*
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    jag är den jag är skrev 2013-09-30 09:42:31 följande:

Ja, Liseberg är jättemysigt. Vi har varit där två gånger.

Men vi föredrar Huseby julmarknad. Dit har vi åkt de senaste 3 åren, och dit bär det av i år igen .
    Härligt! Jag längtar så jag blir tokig!   
    Åh, jag älskar Huseby. Var där varje år under uppväxten och försöker åka i alla fall vartannat år nu som vuxen. Har hyfsat nära med så i år blir det nog att dumpa av dottern hos svärföräldrarna och gå själva. Inget barnvagnsvänligt ställe och i år orkar jag inte kånka omkring henne i sele ;)
  • fluu

Längtar tills dottern är stor nog att gå med själv. Har redan börjat att indoktrinera henne till julgalning :)

• fluu

Damen här hemma älskar lego duplo så jag funderar på lego kalender. Dock fixar hon inte de små bitarna( varken "smålego" eller de små duplobitarna), hon stoppar bara det i munnen. Tycker mest att jag sett legokalendrar för lite större barn. Någon som sett med större bitar för mindre barn?

• fluu

Jag ska forska vidare lite tror jag. Vill gärna göra någon rolig kalender till henne. Choklad vill jag inte ge och så är hon allergisk och paketkalender som jag fick som barn och älskade känns inte optimalt än. Hon älskar paket och blir nog bara frustrerad om hon inte får öppna alla på en gång.
    Rapporterar om jag hittar något :)

• fluu

Idag glittrade det av frost när jag lämnade på dagis. Var tvungen att åka och köpa clementiner på väg hem och drack kanelte när jag kom hem.

• fluu

Hittat den perfekta julklappen till min pappa. Fick hem reklam om prenumeration av fin choklad. Det kommer passa honom perfekt.

• fluu

Legat i 41 graders feber i nästan två dygn och lyssnar på "A christmas carol", det gjorde saken lite lättare i alla fall... :P

• fluu
    Koppkaka skrev 2013-10-07 10:21:07 följande:
    Har ni några tips på mysiga bilderböcker med jultema för barn?
    "Pettson får julbesök" och "tomtemaskinen" är bäst ;P "Mamma mu och kråkans jul", "jul i storskogen", "Labans och Labolinas jul", "Sagolik jul", "Kajsa kavat", "jul i bullerbyn", "lotta på bråkakargatan firar jul", "Tomten är vaken".
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!