Jag längtar till jul!!!
Enligt väderleksrapporten just nu ska vi få ca 10mm snö på söndag här
Enligt väderleksrapporten just nu ska vi få ca 10mm snö på söndag här
Här är det ännu vitt ute, frost på träden och solen skiner från klarblå himmel. Myys!!
Hade också valt de röda
Loka har släppt ett mineralvatten, vintersmak! Äpple/kanel
Molly, näää jag blev besviken. Kanelsmaken funkade inte bra
Vår tradition är att vi på morgonen ger varandra varsin julklapp jag och sambon, och nu även sonen såklart sen gör vi oss klara och åker hem till mina föräldrar där det först äts jullunch. Efter maten sitter vi antigen och spelar spel eller bara myspratar med lite glögg eller julmust, pepparkakor och gotta. Är det snö i år så kanske vi tar den tiden för att gå ut och busa i snön med sonen Klockan 15 är det Kalle, såklart!
Runt 16-16.30 är det dags för julklappar och i år är sonen så stor så det ryktas om att tomten kommer tillbaka när alla paket har öppnats och allt är klart med det så är klockan runt 18 och då är det dags för julgröt, skinkmacka och för den som vill, lutfisk. När sedan maten är äten är det givetvis dags för Karl-Bertil Jonsson Efter det så sätter vi oss med varm glögg, godis, pepparkakor, julmust och spelar julmusik och spelar sällskapsspel tills alla stupar i säng. Vissa julaftnar ser vi även på Svensson, Svensson
Juldagen sen är det firande med sambons släkt. Då åker vi först till hans föräldrar och öppnar lite paket, sen bär det av till hans mormor och morfar för julmat och paketöppning. När vi varit där ett par timmar åker vi vidare till hans farmor där vi fikar ett tag. Sen åker vi hem och pustar ut
Väldigt lugn och fin jul, älskar det!!!
Ni vet att vi har en bildtråd?
Här ligger det nu 1 dm snö
Och snöar massor än, bör tilläggas
Dalarna