Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

molly50 skrev 2018-10-31 10:44:36 följande:
    Jag tycker det kan vara ok efter Allhelgonahelgen. Både när det gäller julpynt,julmust osv.
    Jag tycker det förtar stämningen litegrann när det börjar säljas för tidigt.
    Det tycker jag med.
  • Nandez
    Aniiee skrev 2018-10-31 15:03:51 följande:
    Idag fanns Radio-. och Tv-kalendern till salu på mataffären.
    Kan sakna tiden då vi köpte kalendrar till barnen.
  • Nandez
    Aniiee skrev 2018-10-31 15:14:18 följande:
    Jag tycker faktiskt att de är lite väl tidigt ute. Särskilt vissa som kan ha julprylar redan i september. Mitten av november hade varit bättre enligt mig. Det är risk att man blir "utjulad" redan innan julen börjar annars.

(och på tal om "utjulad innan julen ens börjar" så kommer det bara intressant att se hur mitt Coop hanterar julen i år. Förra året reade de ut julsaker för att få bort det redan vid Lucia. De vill uppenbarligen inte tjäna pengar på julsaker.)
    Det tycker jag med.
  • Nandez
    LFF skrev 2018-10-31 16:36:59 följande:
    Vilken julmust är er favorit och vilken är den värsta ni smakat?

Favoriten: Apotekarnes (ej light). Moramusten var också väldigt god (eller så var det för att jag fick dricka must mitt i sommaren smile2.gif ). Gillar även Spendrups Ekfatslagrade.

Värsta: Årsmusten, första årgången för ett par år sedan. Var så sliskig och som en dålig kopia på coca-cola typ. Konstig bismak. Har inte smakat någon sen dess. Zeunerts var rätt äcklig också.

Har en flaska must från Wapnö hemma i kylskåpet som jag försöker hålla till första advent! Vet inte om det kommer att lyckas! Aldrig smakat deras.
    Apotekarens är godast.
  • Nandez
    Just raw skrev 2018-10-31 21:03:29 följande:
    Men varför sluta med det?
    Det finns ju vuxenkalendrar eller gör din egen som vi har gjort i år till dottern och hennes sambo.
    Vi tog förra årets lakritskalender som var kvar nu, fast tom förstås.
    Men den ser ut som ett hus som man vecklar ut med lådor som man ska dra ut.
    Vi har lagt en tepåse av olika sorter i varje låda som ska räcka till två och så något litet att njuta av till. 
    En chokladbit, en bit marmelad, eller nån liten kaka var. 
    Det var riktigt roligt.
    Hoppas dom gillar det. 
    Kalendrar är kul. Glad
    Jag får väl göra det . Har ju köpt Glossy box kalendern.
  • Nandez
    Fiiee skrev 2018-11-01 11:54:14 följande:
    NU är äntligen julplaneringen färdig!
    Julafton hos svärmor med barnens kusiner.. mycket folk.
    Juldagen hos min lillebror med hans lilla familj. Plus våran mamma och pappa.

FY FAAAAAN vad skönt att JAG slipper rodda julen för en gångs skull!!! smile2.gif
    Känns så himla skönt och befriande! I år ska jag fan inte stressa och inte heller göra ett skit smile1.gif
    Förstår att det känns bra
  • Nandez
    Jeska skrev 2018-11-02 07:40:28 följande:
    Nu längtar man bara
    Ja, det gör man
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-11-02 13:11:51 följande:
    Skönt! Vi brukar också fira julafton hos mina svärföräldrar och min mamma.
    Och ibland min syster och hennes familj om de är hemma och min gamle morfar om han orkar. 
    Men ändå så lyckas jag alltid stressa av någon anledning. *S*
    Inte stressa, det är inget bra.
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-11-02 13:28:21 följande:
    Jag vet. Men jag har den förmågan att göra det,tyvärr.  
    Aj då.
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!