Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

Mayjel skrev 2024-11-18 20:49:30 följande:
    Ja, vi får hoppas att de torkade tranbär jag köpte från Lidl ger glassbasen en härligt vintrig bärsmak när de pureas ihop sen Tomte

Apropå Lidl så saknar jag deras knäckchips som fanns för ett par veckor sen men sedan försvann mystiskt. Kom tillbaka, potatis och karamell var en oväntat bra match ju!

Köpte istället en julchokladbit som Lidl nyligen lanserat med torkade äppelbitar, kanel och cookiecrumble som fyllning. Den var god, även om äpplebitarna fastnade lite i tänderna efteråt. 
    Glad
  • Nandez

En av våra grannar har ställt fram adsventsljusstakar i fönstren men inte tänt dom ännu

• Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-18 22:12:04 följande:
    Så fint med såna stakar. Systern min och hennes familj har en ljusstake i trä med hela Luciatåget snidade på. Alla figurerna håller i varsitt ljus. Så gullig är den. 
    Det kan jag tänka migGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-18 22:29:58 följande:
    Förstår det. Här är allt klart ute nu. Glad
    Förutom granen vi ska hämta till altanen sen.Glad
    GladTomte
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-18 22:30:58 följande:
    Här är det ett par stycken grannar som har både ljusstakar och stjärnor tända i fönstren.
    Och flera som har slingor tända ute.Glad
    Nu har dom tänt domGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-18 22:34:44 följande:

På Halloween är det ju poppis att titta på skräckfilm. Hör lite till högtiden. Har ni några särskilda filmer som ni gillar att se på i juletider?

Vi har en tradition att titta på dom fyra Sagan om filmernaGlad

Inga julfilmer förståsGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-19 22:21:08 följande:
    Men ändå passar de bra till julsemestern på nåt sätt. Mastodontfilmer i mäktiga juletider Tomte

Jag har som tradition att se på ett tiotal filmer runt jul, bl.a. de svenska filmerna Tomten är far till alla barnen och dansbandsfilmen BlackJack, vilka båda också utspelar sig under julen.
    Ja, Sagan om ringen är riktiga mastodont filmerGlad Det är våra favoriter

Dom filmerna år också braGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-19 23:20:57 följande:
    Det är flera. Ensam hemma 1 och 2,Tomten är far till alla barnen,Polarexpressen.Elf,Grinchen bl a.
    Också braGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-19 23:22:30 följande:
    Samma här. Glad
    Tänkte börja med att stryka lite dukar och gardiner i veckan och kanske lägga fram och sätta upp till helgen.
    Om inte förkylningen jag har i kroppen bryter ut.
    Hoppas att du klarar dig, håller tummarna
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-19 23:50:12 följande:
    Har älskat den filmen sen jag var tio år gammal Solig Kollar på den just nu faktiskt, kunde inte vänta utan tog ut lite julstäming i förskott även på filmfronten Tomte
    Glad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-20 13:22:12 följande:
    Jag har ibumetin hemma. Det kan också funka.
    Jag har i alla fall ingen feber. Men snuva,halsont och ont i bihålorna.
    Och hostar och nyser litegrann och känner mig frusen och ruggig,trots att jag sitter vid en gasolkamin.
    Tråkigt att du mår dåligt, hoppas att du snart mår bättre
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!