Jag längtar till jul!!!
I morgon ska det nog sättas upp ljusslingor ute
I morgon ska det nog sättas upp ljusslingor ute
Jag tycker inte att julen är något speciellt och förundras över människor som ts som går in till hundra procent och bara älskar julen. Vad är det att älska med julen? Som med allt annat är det ett kommersiellt jippo med dyra julklappar, missnöje över fel julklappar, bråk om vem som ska göra vad och vilken mat som ska vara på julbordet och var man ska fira julafton, stress att åka runt till släktingar och föräldrar som är skilda. Julmat är överskattat, glögg är äckligt och jag har aldrig fattat grejen med att se samma Kalle Anka om och om igen. Har ni så tråkiga liv att julen verkligen är höjdpunkten på året?
Det enda jag gillar med julen är den extra ledigheten.
Kanske reser vi utomlands till varmare breddgrader, annars hyr vi en stuga vid en (förhoppningsvis) öde strand och myser över öppen eld.
Tyvärr har jag tappat känslan helt för dejting, familjeträffar, högtider eller annat kommersiellt jippo..
Mitt fulfirande i år kommer mest troligt bli samma som förra året.._ En öppen eld och en flaska starksprit.
Förstår inte riktigt vad grincharna har i denna positiva jultråd att göra?
Är själv mer än nöjd över årets julvärd iallafall. Hade hoppats på hen eller Carina Berg. Två ödmjuka, jordnära programledare som förlitar sig på sin talang i första hand och inte, likt vissa andra skräpkändisar, går in för att synas och väsnas så mycket de orkar.