Inlägg från: Nandez |Visa alla inlägg
  • Nandez

Jag längtar till jul!!!

I morgon ska det nog sättas upp ljusslingor ute

• Nandez
    molly50 skrev 2024-11-08 14:31:39 följande:
    Funderar också på det. Glad
    Hann  inte idag så det får bli i morgonGlad
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-09 11:33:42 följande:
    Fint med lite utebelysning under mörka höst och vinterkvällar. Har du den klassiska sorten med gula ljus?

Funderar själv på att köpa en med vita små lampor. Har sett ett fåtal av dessa på folks balkongräcken och finner de så vackra, lite som upplysta snöbollar nästan.

Smakade på Lidls julchips av märket Mathem häromdan. Årets smak är knäck. Lite ovanligt och kanske något som inte faller alla i smaken. Jag tyckte om dem och kommer nog att köpa dem igen. Göra en trevlig liten pepparotskräm att doppa chipsen i. 
    Vi har både och, sen har vi en lite slinga med domherrar som är så gulligGlad
  • Nandez
    Anonym (Grinchen) skrev 2024-11-09 13:31:08 följande:

Jag tycker inte att julen är något speciellt och förundras över människor som ts som går in till hundra procent och bara älskar julen. Vad är det att älska med julen? Som med allt annat är det ett kommersiellt jippo med dyra julklappar, missnöje över fel julklappar, bråk om vem som ska göra vad och vilken mat som ska vara på julbordet och var man ska fira julafton, stress att åka runt till släktingar och föräldrar som är skilda. Julmat är överskattat, glögg är äckligt och jag har aldrig fattat grejen med att se samma Kalle Anka om och om igen. Har ni så tråkiga liv att julen verkligen är höjdpunkten på året?

Julklappar och julklappar är inte grejen, tycker om ljusslingor, adventsljustakar m.m. som lyser upp i den mörka tiden. Lite pynt och gran piggar också upp i mörkret. Det finns inga måsten utan man gör som man känner 
  • Nandez
    LFF skrev 2024-11-09 14:40:39 följande:
    För egen del har det ingenting med vare sig julklappar eller julmat att göra. Jag älskar det mys som blir av att man pyntar, sätter upp belysning, tar fram julgranen och pyntar. Har aldrig haft någon stress med att åka runt som liten, vi var hos mormor och morfar vartannat år. Julmaten har inte heller varit någon diskussion. 

Men det blir ju vad man gör det till. Även om jag firar min första jul utan barnen så kommer jag att pynta just för att jag tycker om det. 
    Ja, det blir vad man gör det till
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-10 07:28:54 följande:
    Låter fint det. Ja. domherrar är vackra fåglar Glad
    Glad
  • Nandez
    molly50 skrev 2024-11-10 14:31:54 följande:
    För min del så handlar det inte om julklappar utan om den gemenskap man får nr man umgås under julen och allt pyntande.
    Jag älskar när man kan lysa upp vintermörkret med ljusstakar,stjärnor och ljusslingor osv.
    Allt blir vad man gör det till.
    Samma härGlad
  • Nandez
    Anonym (Ojulig) skrev 2024-11-10 14:35:18 följande:

Det enda jag gillar med julen är den extra ledigheten.
    Kanske reser vi utomlands till varmare breddgrader, annars hyr vi en stuga vid en (förhoppningsvis) öde strand och myser över öppen eld.

Mysigt det ocksåGlad
  • Nandez
    Anonym (Jul?) skrev 2024-11-11 00:05:59 följande:

Tyvärr har jag tappat känslan helt för dejting, familjeträffar, högtider eller annat kommersiellt jippo.. 
    Mitt fulfirande i år kommer mest troligt bli samma som förra året.._ En öppen eld och en flaska starksprit.

Tråkigt att höra
  • Nandez
    Mayjel skrev 2024-11-11 10:34:41 följande:

Förstår inte riktigt vad grincharna har i denna positiva jultråd att göra?

Är själv mer än nöjd över årets julvärd iallafall. Hade hoppats på hen eller Carina Berg. Två ödmjuka, jordnära programledare som förlitar sig på sin talang i första hand och inte, likt vissa andra skräpkändisar, går in för att synas och väsnas så mycket de orkar.

Jag håller med dig

Mark kommer att vara en bra julvärdGlad
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!