Inlägg från: lollsanT |Visa alla inlägg
  • lollsanT

Jag längtar till jul!!!

Jag smög in lite julbak genom att göra en kladdkaka med saffranstosca

• lollsanT
    molly50 skrev 2013-10-06 20:37:00 följande:

Åh,det skulle man kanske ha kikat på. Min sin älskar Blixten Mc Queen!
    Min också
  • lollsanT

Idag hade jag tänkt köpa en flaska julmust men på Coop där jag var hittade jag bara småflaskor med Nygårda

Snart är jag klar med alla julklappar.  Ska handla till mamma (som aldrig önskar sig något), syster, svärföräldrarna och sen ska vi köpa några småsaker var till minsta sonen. Eftersom det är vi som kommer öppna dem så är det roligare att inte veta vad som finns i alla paket

Köpte precis biljetter till Brynäs - AIK till brorsan i julklapp  

• lollsanT
    Koppkaka skrev 2013-10-11 21:17:35 följande:
    Lollsan, så gjorde vi sonens första jul också
    Så gjorde vi när äldsta sonen var nyfödd också. Det blir lite roligare då iaf

Idag köpte jag första flaskan julmust Och så bakade jag vörtbröd som vi precis provsmakat  
  • lollsanT
    MamaPapa skrev 2013-10-12 20:42:11 följande:
    Nu står 900g torkad frukt och gosar in sig med färskpressad apelsinjuice över natten. Sedan imorgon ska jag baka engelsk Christmas cake. Egentligen ska den göras med Brandy istf apelsinjuice men dels gillar inte min man bakverk med alkohol i och dels vill jag barnen ska kunna smaka. Tar över fyra timmar i ugnen.

Sedan ska den egentligen göras tre månader innan och stå och "mogna" ich man ska "mata den" med brandy (eller apelsinjuice).

Det roligaste är att dekorera den sedan - brukar vara marsipan först, sedan sugarpaste och därefter sätter bara fantasin gränser!
    Brukar göra en engelsk fruktkaka men den ska bara stå över natten (konjak och frukt) och den ska göras klar 2-3 dagar före jul för då är den som godast. Tycker inte alls att det smakar alkohol om den.

Har du lust att dela med dig av ditt recept?
  • lollsanT
    fluu skrev 2013-10-12 19:31:03 följande:
    Den här var bland det vackraste jag sett, den blir helt klart min under nästa shoppingrunda!

Också fin!

Snygg handduk!

Allt är från Åhlens.
    Åhlens brukar ha fina julsaker
  • lollsanT
    MamaPapa skrev 2013-10-12 23:47:25 följande:
    lollsanT - jag gör Delia's recept - på deliaonline.com
    Tack
    MamaPapa skrev 2013-10-13 00:21:15 följande:
    Jag köper alltid julkort efter jul på rean så har jag till nästa år.
    haha det gör jag också, och julpapper/snöre typ 4-5kr för en rulle papper

• lollsanT

I fredags kom sista klappen som jag köpt till maken. En bok "The new global leaders" om bla Percy Barnevik. Hoppas den uppskattas

• lollsanT
    popcornplaya skrev 2013-10-14 07:09:55 följande:
    Började grina lite inne på maxi igår när jag såg att dom tagit fram lite mer julpynt och börjat sälja adventskalendrar. Kände bara sån sjuk glädje.
    haha tror att jag måste ta en sväng till maxi imorrn då när sonen är på dagis
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!