Jag längtar till jul!!!
Vill också ha snö!!! De lovade snö här vid Gävleborgskusten men idag har det bara regnat
Vill också ha snö!!! De lovade snö här vid Gävleborgskusten men idag har det bara regnat
Hade planerat att vi skulle besöka julmarknad på Furuvik i år så har de lagt ner den
Har ni plastgran eller riktig gran? Var kan man hitta en naturtrogen plastgran? Vad har ni för julgransbelysning?
Nu har vi en gammal plastgran som det lossnat delar ifrån. Så behöver ny plastgran+ julgransbelysning.
Har någon förslag på vad man kan ge en syster som inte vet vad hon önskar sig, inte är så förtjust i parfym, har väldigt speciell klädsmak, inte vill ha något till hemmet? Lika svårt varje år. I typ 14 års tid har hon önskat sig presentkort på Lindex och H&M men nu står inte ens det med på listan....
Jag har äntligen beställt julklapp till min syster
Har inte så många kvar att handla till. Jag ska köpa nått till mamma, mammas man, lillasyster, lillebror och farmor och farfar men sen är jag klar.
Har hittills handlat:
* Maken - Whisky, tröja, en speciell Kalle pocket som han ville ha från sin barndom.
* Sonen 3 år - Ett gäng leksaksbilar, böcker, lego, morgonrock, verktygssats och lite kläder.
* Sonen 1 år - Liten rullväska, böcker, lite kläder, byggklossar, några bilar, någon liten leksak.
Tillsammans får de även ett leksakskök, tågbana och leklera
* Mamma - En gammal tomte (hon har en likadan från sin barndom men den håller på att gå sönder), foton på barnen samt en fotobok från yngsta sonens första år.
* Mammas man - En tröja
* Lillebror - Skjorta
* Lillasyster - En skål "Berså"
* Storasyster - 2 djupa tallrikar till hennes servis
* Systerdotter 8 år - Tyllkjol, strumpbyxor och diadem
* Systerson 6 år - Kofta och tröja
* Svärmor och Svärfar - 2 stora badlakan, 4 handdukar, foton på barnen samt en fotobok från yngsta sonens första år.
* Svägerskan och Svågern - Hamax cykelsits
* Svägerskans son 6 månader - Träpussel (första pusslet)
* Svåger - T-shirt och pajform
* Grannflicka 2 år - Tröja och en pall
* Grannflicka 10 månader - Klänning och strumpbyxor.
Phju, tror allt kom med
Håller på att baka pepparkakshus och julpyntar. Alla julgardiner är uppe och alla adventsljusstakar/stjärnor är uppe.
Idag håller jag på med grynkorv (makens familj äter alltid det till jul) och vörtbröd *mm*
Bara 3 veckor kvar
Bara jag som köpt färdigt alla julklappar? Ok, nästan då. 2 kvar I år är jag ute i god tid.