Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

Aniiee skrev 2020-12-12 14:14:03 följande:
    Just upptäkt: Den finns på youtube!!!!! Alla tre böckerna. Just det som jag skrev upp är ur bok två, Kalabalik hos morfar prosten (just detta kaptel, Julafton, är del 30-33 i spellistan, längst ner). Prostens barnbarn heter första boken och Opp och hoppa, morfar prosten, är bok 3. 
    Ok. Tack!  Då ska jag kika där. 
  • molly50

Haha! Du måste visa marsvinen sen. 

fluu skrev 2020-12-13 10:17:42 följande:

Denna helg har gått i julens tecken. I fredags var dottern och sov över hos min pappa och de gjorde pepparkakshus. Jag låg en sväng på sjukhus, men kan i all fall rapportera att de pyntar och kör med julig efterrätt på avdelningarna. Igår kom jag hem igen och då postades julkorten, köptes gran och julpysslades:

Idag ska vi såklart fira lucia. Dottern har tillverkat luciakronor till marsvinen, men det återstår att se om de vill prova dem... Sedan ska vi tillverka ljuslyktor och göra popcorn-tavlor. Idag blir det också julköttbullar till middag, resten(mycket) fryses in till jul.

• molly50
    fluu skrev 2020-12-13 17:28:09 följande:

Som jag gissade så vägrade de små grisarna att lussa för oss

Mina brukar inte heller vara med på det. Inte heller kaninerna. 
  • molly50
    fluu skrev 2020-12-14 13:40:31 följande:
    Nåja, de poserade jättefint i julrosetter förra året. I år ska vi ta en fin julbild vid granen(och hindra Everest från att kissa på julgransmattan, förra året var hon hekt fixerad vid granen och rymde dit så fort hon fick chansen )
    Jag har lyckats få mina att sitta fint under en bordsgran bland julgranskulor och glitter. Men med tomteluva på,nej där går gränsen,tycker de. 
  • molly50
    Nandez skrev 2020-12-15 20:47:41 följande:

Hoppas på lite snö till jul

Samma här.
  • molly50
    Nandez skrev 2020-12-22 20:12:53 följande:

Lite kvar att göra

Bara julskinkan och inslagningen av julklapparna kvar här.
    Men lite svårt med julklapparna med två nyfikna nattugglor till barn. Framförallt den ena. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!