Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Jag längtar till jul!!!

Amariea skrev 2010-10-18 13:00:28 följande:
    Jag tycker själv att det är snyggast med vita lampor men var nyfiken på vad ni andra tyckte. Tänkte att någon kanske tycker att det är tråkigt?
    Äh, välj de lampor DU tycker är snyggast. Huvudsaken är att det är ljus i vintermörkret tycker jag egentligen. Det vore nog lite tråkigt om alla hade exakt samma smak
  • Mariohn

Underbar morgon. Kolsvart ute, gatulyktorna är fortfarande tända, regnet öser ner och det blåser en riktig höststorm. Vågar man tro att vintern närmar sig med stormsteg? Tomte

• Mariohn
    Neelah skrev 2010-10-19 11:06:31 följande:
    Vi funderar också på att åka på Lisebergs julmarknad i år, men vi har inte bestämt till 100 % än. Jag har hört att det är jättemysigt.
    Jag har aldrig varit där heller men också hört att det är fantastiskt mysigt. Vi bor i Lund så vi ska åka över till tivoli i köpenhamn. Deras julskyltning är också grym har jag hört så vi ska försöka få med oss så många vänner och familjemedlemmar vi kan från alla håll och starta en kedjereaktion Tack FB
  • Mariohn
    Kinya skrev 2010-10-19 11:15:40 följande:
    Tivolis julmarknad är jättemysig! En massa lampor i alla träd och så har de fanastiskt god varm choklad med baileys och vispad grädde. Mums! Det brukar dock vara väldigt mycket folk där så välj dag
    Vilka dagar är bra? Mitt i veckan antar jag?  Är karusellerna öppna? 
  • Mariohn
    Ellie86 skrev 2010-10-19 14:05:18 följande:
    Till er som inte upplevt jul på liseberg! ÅH åk dit! Det är såååå underbart! Jag älskar julen! I år kommer vi att ha en liten spädis men jul på liseberg kan man ju ändå gå på!! Bebisen kommer ha det gott i vagnen!

Det är så mysigt, det är renar, små bodar med massa gött och juligt, det är tomtar å musik å karuseller! Åhhh jag längtar såååå!!

Så har ni möjlighet, åk dit! Det är en riktigt mysig upplevelse!
    Åh vad mysigt det hade varit. Vill så gärna men sonen är 1 år då och det blir en lite väl lång bilresa för honom tror jag. Nästa år kanske
  • Mariohn
    Ellie86 skrev 2010-10-19 14:26:58 följande:
    Ja absolut :) Vi har det rätt bra, bor ungefär 10 min från Liseberg... annars hade nog inte vi åkt dit med en spädis :) hihi!

Men ta det när er son blitt lite större, han kommer att älska det! De har ett helt underbart tomteland som är helt magiskt för barn. Var där med min systers barn förra året, 2 och 4 år gamla, de var helt förtrollade! :) Så kan verkligen rekomendera det :) hihi

(nä jag är inget julfreak, inte alls... önskar bara man kunde börja pynta redan nu) hihi
    Haha vad avundsjuk jag blir! Vi har 30 mil och med en liten som har spring i benen kan det bli mer jobbigt än kul...Men det kanske går att lösa
  • Mariohn
    Ellie86 skrev 2010-10-19 14:33:14 följande:
    Det tar liiiie längre än 10 min för er då att komma hit ;) Haha... förstår att det kan bli lite jobbigt då.. hmm hur ska man kunna lösa detta då? ;) Ni får köra på julskyltning i år istället, barnen brukar ju älska det också! Hihi... Det är ju det som är så underbart med barn, det krävs inte mycket för att de ska få en magisk upplevelse! :D
    Haha nej det är sant. Minns en jul när jag var liten...Tror det var tredje advent eller nåt och jag skulle sova över hos mormor och morfar. Plötsligt  ropade morfar till "nej minsann vad är det jag ser där ute??", vi sprang ut i snön i bara pyjamas och morgonrock och morfar hade lagt ut en hel värld av tomtenissar där ute. Klara bevis på att ett par nissar nyligen varit i trädgården och spejat in. Små fotspår och lite rött tyg som fastnat i en trädgren gjorde hela min kväll så vansinnigt spännande
  • Mariohn
    Hannnas skrev 2010-10-19 16:49:29 följande:
    Åhh ni pratar liseberg! Det är verligen LOVELY!!

Mariohnym... bodde i Lund tidigare o har varit på tivoli därmed (såklart ) men det är inte alls i samma liga som liseberg! fint, härligt MEN inte alls samma... så har ni möjlighet att ta er norrut GÖR det...

Jag inväntar när de släpper Peter Jöbacks julkonsert jag de släppte den vid den här tiden nåt förra året och det var Magiskt!! Rekommenderas varmt!!!

Förresten... är det bara vi som "premiärat" årets årgångsglögg??  
    Vi ska försöka Är det glöggen med saffran? Är den god??? *hysterisk*
  • Mariohn
    Hannnas skrev 2010-10-19 17:07:56 följande:
    Hoppas ni kommer dit, det kommer vara värt det

Jaa det är den med saffra, den är supergod!! Men det är verkligen en förutsättning att man gillar saffran för den smakar MKT saffran... jag ger den 4 av 5... maken ger den nog 5 av 5  
    Mmmm. Jag vägrar glögg innan första advent. Risken finns att jag blir lite på lyset då med tanke på hur mycket jag längtar och hur många glögger jag vill testa Förra årets med chokladsmak var supergod! 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!