Inlägg från: LFF |Visa alla inlägg
  • LFF

Jag längtar till jul!!!

legomum skrev 2018-12-06 11:47:02 följande:
    Då vill mina barn ha frukost så fort de slår upp sina ögon... haha.

Några dagar kvar av dessa tidiga morgonar sedan kan de hm.. jag sova igen :)
    Haha, därför öppnar vi kalendrarna på kvällen!
  • LFF
    BossHoss skrev 2018-12-07 11:10:18 följande:
    Skäms äsch då Skäms

Ja tanken är en "riktigt tomte" mer åt hus/skog tomte än coca cola tomte

DVS de tomtarna som finns på riktigt
    Får vi en bild sen på tomten i sin fina rock?
  • LFF

Idag kom årets första snöflingor i Stockholm! Inget som stannade kvar men man såg de i luften <3

• LFF

Vi var lite inne på att köpa ett sånt här pepparkakshus i år men det blev inte så :) Kanske till nästa år och ha som årlig tradition.

https://www.lego.com/sv-se/product/gingerbread-house-10267?ef_id=Cj0KCQiA5dPuBRCrARIsAJL7oeiMlXKfVCEFtInDGDV5DA-6u026kPWT5Md4uvq6h4DXPP2ecfzU_oIaAvkfEALw_wcB:G:s&s_kwcid=AL!933!3!383440286527!e!!g!!lego%20pepparkakshus&cmp=KAC-INI-GOOGEU-GO-SE-SV-PS-BUY-SHOP-Creator-BP-EX-RN-Gingerbread_House

• LFF
    Aniiee skrev 2020-09-01 20:01:21 följande:

Fick mail idag från Bodyshop. Adventskalendrarna har börjat komma. Den lilla är nu till salu.

Känns lite tidigt kanske, men men....

Vi kollade på Lakritsrotens Adventskalender förra helgen Den börjar levereras i mitten av oktober vilket jag tycker känns lite tidigt.
  • LFF
    fluu skrev 2020-09-13 13:59:58 följande:

Maxi nyss. Årets smak på skumtomtar är tydligen blåbär. Men jag är en gammal reaktionär så jag kommer inte att smaka
    Då kommer musten snart *lycklig*
  • LFF
    MissFrost skrev 2020-09-15 19:30:43 följande:

Årets smak på Blossa är grön thé och mynta från Marrakech

Nu dricker ju inte jag glögg men det låter som att de fått slut på juliga idéer men har kvar känslan av att "Vi måste göra en ny årsglögg så vi hittar på lite vad som helst".
  • LFF
    Nandez skrev 2020-11-15 21:11:59 följande:

Såg att ena grannen har satt upp en slinga.

Vi har satt upp slinga men den ser jag inte som julslinga utan mer som "mörkermysslinga". Den sitter ju uppe fram tills mars/april typ
  • LFF
    matilda maräng skrev 2020-11-19 05:59:46 följande:

Ja, det var ett lite konstigt val. Undrar hur de tänkte där.

Mark Levengood borde alltid vara julvärd, alla år.

Han är ju julvärd på Spotify i år
  • LFF
    Themis skrev 2020-12-12 20:36:04 följande:

Jag slutade skicka julkort för ca 10 år sen, mest för att det bara var jag som brydde mig och mannen bara stönade.

Men i år kändes det plötsligt lite viktigt igen, när man inte har fått träffa släktingar som vi brukar, så då blev det 12 stycken julkort skrivna idag! Förutom 2 kg julköttbullar, städning och pepparkaksbak.

Ibland förvånar man sig själv.Tomte TomteTomte

Åh, en annan som gör massvis med köttbullar på en gång
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!