Inlägg från: LFF |Visa alla inlägg
  • LFF

Jag längtar till jul!!!

BossHoss skrev 2018-10-31 08:58:39 följande:

När tycker ni att man skall börja sälja julmust, julpepparkakor osv.

Såg att det fanns redan i början/mitt av oktober julmust på ica, är inte det lite väl tidigt?

I en ideal värld börjar det säljas i slutet av november eftersom första advent kan infalla där. Jag är mustknarkare av rang så finns det så måste jag ha det i princip trots att jag egentligen inte vill börja dricka det förrän 1 december eller 1 advent, beroende på vad som kommer först. Om jag inte kan hålla det så vill jag inte dricka innan jag fyller år.

Första musten för denna säsong blev den 17 oktober (då jag såg musten i affären) och jag fyllde år den 22 oktober så jag misslyckades kapitalt i år igen....
  • LFF
    BossHoss skrev 2018-10-31 13:14:20 följande:
    Har faktiskt lyckats att hålla mig irån musten i år hitills, men har inte heller sett att light musten fanns så det gör det enkelt
    LIGHT?!?!?!?!?! Hädare!!!!
  • LFF
    Aniiee skrev 2018-10-31 15:03:51 följande:

Idag fanns Radio-. och Tv-kalendern till salu på mataffären.

Den köpte sambon på Ica Maxi i lördags.... Kändes tidigt men man vet ju hur fort den tar slut *försökt få tag i en kalender i slutet av november en gång*
  • LFF

Vilken julmust är er favorit och vilken är den värsta ni smakat?

Favoriten: Apotekarnes (ej light). Moramusten var också väldigt god (eller så var det för att jag fick dricka must mitt i sommaren ). Gillar även Spendrups Ekfatslagrade.

Värsta: Årsmusten, första årgången för ett par år sedan. Var så sliskig och som en dålig kopia på coca-cola typ. Konstig bismak. Har inte smakat någon sen dess. Zeunerts var rätt äcklig också.

Har en flaska must från Wapnö hemma i kylskåpet som jag försöker hålla till första advent! Vet inte om det kommer att lyckas! Aldrig smakat deras.

• LFF
    Aniiee skrev 2018-11-10 16:11:31 följande:

Jag har en JÄTTEKNÄPP fråga: 

Bästa dagen och tiden att åka till IKEA är....? För så lite folk som möjligt.

Vi behöver köpa lite smågrejer till jul på div affärer bla ikea. De andra affärerna (bla Rusta, elgiganten) är jag inte orolig för, men just IKEA.....

Direkt när de öppnar eller sent på kvällen. Helst denna vecka innan barnbidraget kommer. Vardagar.
  • LFF
    Aniiee skrev 2018-11-12 12:31:48 följande:

Tack för IKEA-tipsen. Jag verkligen hatar att åka till IKEA..... Eller, ja, gillar ikea i sig, men 2 miljarder människor......

Här är vi två som avskyr att åka till IKEA så vi har analyserat det där Numera (sen 5 år tillbaks i tiden när killarna kom) så får pappan åka själv dit och då är det att hänga på låset som gäller. Då sitter de flesta fortfarande upptagna med att äta frukost. 

Att åka dit vid lunchtid på vardagar är också ok eftersom de flesta som är där står i lunchkön .-D

En fd jobbarkompis till sambon upptäckte att den bästa tiden, alla kategorier, att åka till IKEA var när det var något mästerskap i fotboll och Sverige hade match. Då var det folktomt! Tyvärr har vi ju inget sådant i närtid. 

Om det är saker du ska ha som finns på ta-själv-lagret, skriv upp hyllplats etc innan så sparar du tid även där i "helvetets varuhus".

*minns tillbaks till en tid då jag älskade både IKEA och mellandagsrea när man var ung och inte så klok*
  • LFF
    Aniiee skrev 2018-11-19 12:12:49 följande:

Jag har hittat min gamla julstjärna. Det är både genomskinlig tejp och bruntejp på den, för fästet har gått sönder för länge sen. 

Någon som har något förslag på hur jag ska fästa ihop den i år?

Silvertejp  
  • LFF

Idag var det minusgrader (precis under nollan) när vi vaknade. Då vi bor precis vid havet (Östersjön, en kranskommun till Stockholm) så är det så jäkla rått ute! Längtar efter att isen lägger sig!

Har skapat en mapp för "Julmusik" på Spotify så alla olika julspellistor hamnar på samma ställe. Älskar att kunna göra mappar istället för egna spellistor. 

Hur välorganiserat är Spotify hos er? Jag har (nu) fyra huvudmappar: 

*Julmusik
    *Sagor
    *Barn
    *Mitt namn

Och sen finns det undermappar under min egen mapp och även under barnens mapp. På min är det A-Ö där artister sorteras in och sen har vissa artister egna mappar med flera album. 

I helgen ska vi ta bort cyklarna från verandan och sätta upp ljusslingorna runt stolpen. 

Nu är det snart bara en månad kvar till jul. Har handlat barnens första julklapp, ishockeyspel från Stiga Så svårt i år att komma på vad de ska få Obestämd

• LFF
    fluu skrev 2018-11-22 15:05:21 följande:
    Mitt spotify är otroligt välorganiserat, men det är bara jag som fattar vad som ligger var. Jag har kategorier som:

* Ivy League

*Golden oldies

*Olden oldies

* Stuff with things

Och så lite mer lättfattat som "jazz", "julmusik" etc och så makens egen blasfemiska hörna...

1 vecka kvar till pepparkaksbaket!!!! Då börjar julen på riktigt hos oss!
    Haha! Vi skaffade Spotify Family (eller vad det heter) där man kan ha flera abonnemang kopplade till samma grund just för att sambon tröttnade på att jag har "flera 100" spellistor och att han aldrig hittade det han ville lyssna på Det bästa vi gjort! 
  • LFF
    fluu skrev 2018-11-22 15:07:34 följande:

I år har jag förresten hittat alldeles för många bra recept på julgodis så familjen har gemensamt beslutat att droppa dotterns lördagsgodis fram till jul och istället göra en liten sats julgodis varje lördag. Start nästa vecka!

Inte illa! :D
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!