Sophiebysophie skrev 2011-09-29 10:10:43 följande:
Här är en till som älskar julen! Vi ska faktiskt fira Jul i Sälen Lindvallen i år, vi har alltid drömt om att fira en jul i fjällen, så i år när det va tur att fira med min familj ( vi har vartannat år), så slog vi till!
Vi bokade boendet redan i våras, så tokiga är vi! Men ska man ha något bra får man va ute i tid. Vi ska åka med min syster, man och dotter och jag o min man o son och min pappa.
Jag är dock gravid, så blir tyvärr ingen skidåkning för min del, men alla kommer inte åka hela tiden ändå, vi har ju barnen som är 2½ år så det blir pulkaåkning, promenader o bus i snön. Sen har dom äventyrsbad osv.
Jag blev så glad när jag fann Sagaforms glögg service design Åsa Lindberg begagnat, den tillverkas inte längre, och är så fin! Så i en sådan har jag investerat i till den här julen, hade så tråkiga o fula innan.
sen har jag tänkt att köpa julgardiner, har inte ett enda par. Får bli från Jotex, blir så satans dyrt bara.. ska se hur det går att övertala mannen att gå med på att lägga pengar på julgardiner. Julstakar osv har vi. Så det är gardiner som behövs.
Oj oj vad jag känner igen mig!
- Har firat jul i Lindvallen två ggr, underbart! Första året på Ski Lodge (supermysigt) och andra året i en rejäl stuga på Vintergatan.
- Har också glöggservis från Sagaform! Menar du den med träfat och cremevita muggar i matt keramik? Hade tur och fick den i julklapp av mitt gamla jobb!
- Saknar också julgardiner! Är i valet och kvalet varje år, är det värt att:
1. övertala mannen
2. lägga pengar på det
3. krångla med att sätta upp och ta ner
Roligt att se att fler är i samma situation!