Inlägg från: MrsTM |Visa alla inlägg
  • MrsTM

Jag längtar till jul!!!

Koppkaka skrev 2011-09-27 13:17:44 följande:
    I en liten by som heter Sågmyra utanför där jag bor finns en butik som heter Trend & Tradition, dom har alltid julsaker, året runt
    Ser ut att ligga i Dalarna? Lite långt för mig, bor i Göteborg. Flört
  • MrsTM
    RocketQueen skrev 2011-09-27 14:40:15 följande:
    Jag tänkte nog göra fotoböcker till familjen i julklapp. Vi gifte oss i december förra året så en samlad bok med en massa vintriga bröllopsbilder till föräldrarna blir nog uppskattat

Men jag har en idé. Alla vi som är sådär galet juliga borde få nåt slags bidrag så att vi kan vara hemma hela december och bara pynta, dekorera, baka julgodis och sprida stämning. Eller hur? Fantastisk bra idé om jag får säga det själv
    Word!! Det är minst lika plågsamt att behöva jobba i december som i juli!
  • MrsTM
    Sophiebysophie skrev 2011-09-29 10:10:43 följande:
    Här är en till som älskar julen! Vi ska faktiskt fira Jul i Sälen Lindvallen i år, vi har alltid drömt om att fira en jul i fjällen, så i år när det va tur att fira med min familj ( vi har vartannat år), så slog vi till!
    Vi bokade boendet redan i våras, så tokiga är vi! Men ska man ha något bra får man va ute i tid. Vi ska åka med min syster, man och dotter och jag o min man o son och min pappa.
    Jag är dock gravid, så blir tyvärr ingen skidåkning för min del, men alla kommer inte åka hela tiden ändå, vi har ju barnen som är 2½ år så det blir pulkaåkning, promenader o bus i snön. Sen har dom äventyrsbad osv.

Jag blev så glad när jag fann Sagaforms glögg service design Åsa Lindberg begagnat, den tillverkas inte längre, och är så fin! Så i en sådan har jag investerat i till den här julen, hade så tråkiga o fula innan.

sen har jag tänkt att köpa julgardiner, har inte ett enda par. Får bli från Jotex, blir så satans dyrt bara.. ska se hur det går att övertala mannen att gå med på att lägga pengar på julgardiner. Julstakar osv har vi. Så det är gardiner som behövs.
    Oj oj vad jag känner igen mig! Glad

- Har firat jul i Lindvallen två ggr, underbart! Första året på Ski Lodge (supermysigt) och andra året i en rejäl stuga på Vintergatan.

- Har också glöggservis från Sagaform! Menar du den med träfat och cremevita muggar i matt keramik? Hade tur och fick den i julklapp av mitt gamla jobb!

- Saknar också julgardiner! Är i valet och kvalet varje år, är det värt att:

1. övertala mannen
    2. lägga pengar på det
    3. krångla med att sätta upp och ta ner

Roligt att se att fler är i samma situation! Flört
  • MrsTM
    VildVittra skrev 2011-09-29 14:04:25 följande:
    ...fast mest av allt längtar jag efter advent.....bara få sätta upp julgardiner och all ljusstakar och stjärnor. Få in LJUS i lägenheten igen vore toppen mysigt..........sen tar vi jul mys =)
    Jag med!

- Ljusstakarna
    - Glöggen
    - Pepparkakorna
    - Julskivorna
    - Julkonserterna
    - Julmarknaderna
    - Julkorten

Åh vad mysigt det ska bli!
  • MrsTM
    bustösen skrev 2011-09-29 14:36:43 följande:
    jul på liseberg är jättefint! massor av lampor och massor av små stugor där allt möjligt finns, tyvärr så är det ofta knökfullt med folk så det  knappt går att ta sig fram speciellt vid adventsöndagarna, synd och skam tycker jag som avskyr stora folksamlingar..
    Håller med!

GreatMaffian: Kolla öppettiderna noga på Lisebergs hemsida, om du har möjlighet rekommenderar jag antingen en av helgerna i slutet av november eller en vardag i december. Men det är verkligen en fantastisk julmarknad!

Kan rekommendera Tjolöholms Slott i Halland också om någon har möjlighet att åka dit på dagsutflykt. Deras julmarknad går av stapeln den 16-20 november i år.
  • MrsTM
    soryd skrev 2011-09-30 08:02:11 följande:

ååå vadjag längtar också. får hålla mig i skinnet för att inte sätta på lite julmusik o sätta mig o så in de julklapparna jag redan köpt....

haha lite sjuk är man allt ;)

själv ska jag försöka ta mig till tivolis julmarknad i köpenhamn. den ska också vara helt fantastisk

Tivolis julmarknad är verkligen jättemysig kan jag intyga!
  • MrsTM
    Mamma SL skrev 2011-10-03 08:00:05 följande:
    Jag var på Öl och Whisky-mässa i lördags. Blev lite idiotförklarad eftersom jag mest sprang och testade julöl och julcider. Åbro hade en julcider som som smakade äpple och kanel, den var grymt god.
    Ha ha, bästa sättet att gå på mässa ju! Flört
  • MrsTM
    littlemisstrouble skrev 2011-10-03 14:07:06 följande:

hihi nu har jag bokat platser för att åka till tjolöholms julmarknad ser fram emot jättemycket

Det gör du rätt i, den är jättemysig! Glad
  • MrsTM
    Pigelinen skrev 2011-10-05 11:05:05 följande:

skulle ju lägga in ett till... och minska ner dem...
    Denna variant var toppen! Lägg till en matchande ram runt bilden så blir det perfekt!
  • MrsTM
    Pigelinen skrev 2011-10-05 11:14:03 följande:
    jag är innen på att klistra den med 3D kuddar på en brun kartongbit
    Ja det går såklart lika bra! Eller på ett mönsterpapper som matchar dekoren i det nedre högra hörnet?
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!