Inlägg från: ems87 |Visa alla inlägg
  • ems87

Jag längtar till jul!!!

Idag har jag köpt den första julklappen! Ska ner på stan och köpa fler i veckan :)

Frökenolson skrev 2011-09-05 19:18:11 följande:
    Nu blev jag riktigt sugen, när är det tidigaste att göra.. Det är i och för sig inte julgodis bara, kanske skulle provgöra en sats... =)
    Man måste ju testa och se om det blir bra, annars står man där i jul med godis som inte blev bra ;)
  • ems87
    lycklig90 skrev 2011-09-06 18:10:56 följande:

Nu börjar det svåra men grymt roliga, julklapparna!
    Som vanligt frågar man sig vad f*n man ska köpa till alla?

Jag har idag köpt tre julklappar, fyra klara alltså (köpte en häromdagen). Och tretton kvar Förvånad  Ja det är svårt ibland faktiskt att komma på vad man ska köpa. Iår känns det lite tufft att komma på. Men jag ska inte köpa fler förrän nästa månad så jag hinner klura :)

Vilka är det du har svårt med? Nån kanske kommer på nåt tips :)
  • ems87
    Koppkaka skrev 2011-09-08 21:58:53 följande:
    Jag har en lista där jag skriver ner våra julklappsidéer. Känns bra att ha börjat med en sån lista i god tid, då blir det fina och genomtänkta klappar!
    Så gör jag också. Sen efterhand som jag handlat så bockar jag av, det känns lätt att hålla koll då.
  • ems87

Är det nån som vet om det kommer vara nån mysig höstmarknad i Göteborg? Jag saknar att gå på marknad :) det är så mysigt på hösten.

• ems87

Pga allergier i familjen så är jag uppväxt med plastgran, så det blir det för mig Drömmer Nån gång hade pappa en riktig gran (när föräldrarna skilt sig) och jag gillade inte det, den var äcklig, full med kryp, den luktade skog och barrade. Det finns plastgranar som är riktigt fina faktiskt. Lukten av plastgran är jul för mig Flört

• ems87
    M 1980 skrev 2011-09-09 12:30:02 följande:
    Gran ska ju lukta skog och barrade den så skötes den inte ordenligt, den ska ju vattnas och inte stå för nära element, jag brukar köpa kungsgranar, dom barrar just ingenting. Visst finns det fina plastgranar men tyvärr så blir dom inte lika vackra som en äkta.
    Den stod inte nära element. Nja, skog luktar inte jul för mig :) Jag är uppväxt med plastgran och det är äkta jul för mig Skrattande
  • ems87
    meesa skrev 2011-09-09 16:26:41 följande:
    Gör ni presentkalendrar till era barn?? Jag har en sexårig tjej och en två och ett halvt årig pojke som jag försöker få ihop saker till. Tösen är lättare än pojken, men jag skulle ändå vilja ha lite tips och ideer av er..
    Sen behöver det ju inte vara saker i paketen, man kan ha aktiviteter. Tex det står på nån lapp att ni ska pyssla, ut och åka pulka, ut och hugga gran. Sånt kan ju vara roligt med, tycker jag iaf.
  • ems87

Jag älskar Sunes jul, Pettson och Findus, Jul i Kapernaum, Greveholm, Pelle Svanslös och Julens hjältar. Jag har alla utom Pelle svanslös på dvd, så jag får nog ta och köpa den. Brukar alltid se nån av dem istället för kalendern på tv om jag inte tycker om den.

Visste ni förresten att nästa år ska det bli en uppföljare på Greveholm? Det är samma slott, samma spöken, samma team bakom, bara en ny familj. Jag gillar ju inte uppföljare, men man vet ju aldrig, det kanske blir bra :)

Annars så har köpt en femte julklapp, kunde inte låta bli :)

• ems87
    Carolaj83 skrev 2011-09-14 16:19:41 följande:
    julen har kommit till jotex

www.jotex.se
    Shit Brad pitt! Då måste ju katalogen komma snart Tomte

Ska köpa ett par nya julgardiner till sovrummet!
  • ems87

NU har jag kommit ikapp! Herregud, vår dator är ju trasig (lånar en nu), så det blir lite svårt att läsa! Det är så typiskt att den gick sönder, nu har jag inte råd med att köpa julklappar vare sig denna månad eller nästa... MEN jag jobbar jättemkt denna månad och jag kommer få en riktig saftig lön i november! Får köpa då (vilket är sen för mig haha).

Har faktiskt inte hunnit längta så mkt, har fullt upp med jobbet (vilket också är ovanligt för att vara mig). Men igår när jag åkte hem med spårvagnen så såg jag tomtar på bolagret när vi åkte förbi. Om en månad blir allt mkt lugnare för mig med jobb och så, jag får ge mig ut då och titta på allt :)

Är det nån som har nåt tips på nån höstmarknad i göteborg förresten?

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!