Jag längtar till jul!!!
Idag har jag köpt den första julklappen! Ska ner på stan och köpa fler i veckan :)
Idag har jag köpt den första julklappen! Ska ner på stan och köpa fler i veckan :)
Nu börjar det svåra men grymt roliga, julklapparna!
Som vanligt frågar man sig vad f*n man ska köpa till alla?
Är det nån som vet om det kommer vara nån mysig höstmarknad i Göteborg? Jag saknar att gå på marknad :) det är så mysigt på hösten.
Pga allergier i familjen så är jag uppväxt med plastgran, så det blir det för mig Nån gång hade pappa en riktig gran (när föräldrarna skilt sig) och jag gillade inte det, den var äcklig, full med kryp, den luktade skog och barrade. Det finns plastgranar som är riktigt fina faktiskt. Lukten av plastgran är jul för mig
Jag älskar Sunes jul, Pettson och Findus, Jul i Kapernaum, Greveholm, Pelle Svanslös och Julens hjältar. Jag har alla utom Pelle svanslös på dvd, så jag får nog ta och köpa den. Brukar alltid se nån av dem istället för kalendern på tv om jag inte tycker om den.
Visste ni förresten att nästa år ska det bli en uppföljare på Greveholm? Det är samma slott, samma spöken, samma team bakom, bara en ny familj. Jag gillar ju inte uppföljare, men man vet ju aldrig, det kanske blir bra :)
Annars så har köpt en femte julklapp, kunde inte låta bli :)
NU har jag kommit ikapp! Herregud, vår dator är ju trasig (lånar en nu), så det blir lite svårt att läsa! Det är så typiskt att den gick sönder, nu har jag inte råd med att köpa julklappar vare sig denna månad eller nästa... MEN jag jobbar jättemkt denna månad och jag kommer få en riktig saftig lön i november! Får köpa då (vilket är sen för mig haha).
Har faktiskt inte hunnit längta så mkt, har fullt upp med jobbet (vilket också är ovanligt för att vara mig). Men igår när jag åkte hem med spårvagnen så såg jag tomtar på bolagret när vi åkte förbi. Om en månad blir allt mkt lugnare för mig med jobb och så, jag får ge mig ut då och titta på allt :)
Är det nån som har nåt tips på nån höstmarknad i göteborg förresten?