Jag längtar till jul!!!
När börjar dom sälja saffran?
Var på öb igår och hittade jättesöta små julaskar, de var hjärtformade med tomtar eller änglar på. Tänkte fylla såna med knäck eller nåt annat gott och ge bort till jul. =D
Idag ska jag prova att baka pepparkakskladdkakan. Ska bli spännande!
vad köper man till pappan som har allt?
Vi har alltid firat hemma hos mina föräldrar i dalsland. De bor mitt ute i skogen, långt ifrån grannarna, så det är kolsvart runt huset. Men innuti är det fyllt med värme, ljus, mustiga röda och gröna färger, guld och silver, dofter, kärlek, musik och mys. Jag och mina systrar sjunger alltid julsånger i stämmor och pappa citerar gärna någon ur Carl Bertil Jonsson. Dagen innan julafton gör mamma skinkan som vi tjuvstartar på till kvällsmat. Tillsammans med julmust, vörtbröd och senap. Till frukost på julafton äter vi alltid gröt. Vi har ett helt eget bort för bara godis och nötter. Jag älskar julen.
Jag har virkat snöflingor till julgranen i några veckor nu och lyssnat på julmusik i smyg!
Sjunger även i en kör som håller på att öva in julreportoaren för fullt! Är helt hög varje måndag efter att vi har övat!
Den här julen ska jag fira hos min sambos föräldrar. Jag har gjort det en gång innan och blev ganska avskräckt för att det var så annorlunda. Det var tre gånger så mycket människor i hemmet och jag kände mig lite bortglömd. Eller, snarare så att jag inte fick plats. Men denna julen ska jag stålsätta mig!
Åh, vad jag längtar efter julen, pyntet, våra nya julgardiner i vardagsrummet och dotterns rum, de gamla julgardinerna vi har i köket och som jag hade i mitt rum när jag var liten, julmaten, glittret, våra ljusgardiner (såna med lysdioder i stjärnor, tomtarna, min nya jultavla, julgodis, julreklamer på TV och allt annat mysigt med julen!
Igår strök jag och hängde upp julgardiner i 4 fönster (8 gardiner) medan min man ställde fram tomtarna. Ljusgardinerna hänger också uppe men jag behöver köpa några ljus. Vet någon var man kan köpa ljus som är 6-7 cm i diameter 20 cm höga, röda och gärna med glitter? Eller liknande juliga ljus? Ju juligare desto bättre!
Grattis Mium!
Jag har satt nejlikor i apelsiner och högt upp här hemma. Det doftar underbart!!
Idag har jag köpt de sista julklapparna och saffransbiscotti som ska ges bort i julklapp står i ugnen