-
Min favorit är Blossas romglögg. Såå god!Squirrel Nutkin skrev 2010-10-05 11:34:27 följande:Vad har ni för favoriter bland alla sorters glögg förresten? Jag har alltid kört på Blossas alkoholfria, den röda. Har aldrig varit så väldans mycket för vit glögg. Funderar dock i år på att testa nåt från systemet.
-
Jag vet inte vilken sassus har sett men jag har kollat lite på den här julbloggen. Där finns bilder från Ullareds julsortiment. julaftonsmorgon.blogg.se/
-
En prenumeration på Kalle Anka-tidningen till 8-åringen kanske? De är roliga, har bra språk och fina bilder och är rätt bra på att uppmuntra till läsning.Pigelinen skrev 2010-10-10 19:03:28 följande:Jobbigt att läsa det ihoptryckt så jag gör ett nytt försök
Behöver tips på tidningsprenumeration till två killar i olika familjer.
Den förste är drygt tio år o gillar bilar o teknik, gillar tidningen bilsport junior så jag var inne på att ge honom en pren av den men nu ska den sluta så det går inte, finns de någon annan el liknande som kan passa? Sen den andre är till en kille på åtta som inte lärt sig läsa helt än, gillar fotboll, lego, tvspel finns de någon tidning som kan passa honom?
Sen vill jag ha förslag på en bra julklapp till tioåringens lillebror som är drygt fyra år.
De har massa leksaker o jag skulle vilja ge något pedagogiskt roligt som kan passa, alla tips mottages gärna.
Slutligen så tänkte jag dela med mig av det jag köpt hittils till mina:
-Kompis dotter 2år en käpphäst som låter när man trycker på öronen.
-Kille 8år lego atlantis
-Svåger o sambo grillbestik fr saga form
-Svärmor champangeglas (hon önskade sig det)
-Systerson 18år parfym Kompis son 5år ljudcd astrid lindgren Rasmus -
Enfärgade "vita" lampor är finast. Flerfärgade ser så rörigt och fult ut tycker jag.Amariea skrev 2010-10-18 12:33:35 följande:Vad tycker ni om att ha ljus i trädgården, är det finnare om alla ljusslingor är i samma färg eller om de är olika? Har en trädgård för första gången så jag planerar att köpa "nät" och lägga över några buskar och träd.
-
Den associationen gör inte jag. Jag bara tycker att den vita är finast. Stilrent och snyggt!Mariohn skrev 2010-10-18 12:54:53 följande:Det var precis det jag menade. Det kanske har med erfarenhet att göra iof.... Det finns ett område här i stan där alla har blå, röda, gula och gröna lyktor frn rusta året om i en salig röra. Det är inget vidare fint område och folket som bor där tillhör en speciell kategori av människor så jag kanske gör associationer till det.
-
Tivolis julmarknad är jättemysig! En massa lampor i alla träd och så har de fanastiskt god varm choklad med baileys och vispad grädde. Mums! Det brukar dock vara väldigt mycket folk där så välj dagMariohn skrev 2010-10-19 11:13:00 följande:Jag har aldrig varit där heller men också hört att det är fantastiskt mysigt. Vi bor i Lund så vi ska åka över till tivoli i köpenhamn. Deras julskyltning är också grym har jag hört så vi ska försöka få med oss så många vänner och familjemedlemmar vi kan från alla håll och starta en kedjereaktion Tack FB
-
Ja, helgen är ingen hit. Men det är mycket folk alltid på kvällarna. Men väldigt mysigt! Jag vet inte om karusellerna är öppna faktiskt. Har inte velat åka dom mitt i vintern men jag tvivlar nästan på det.Mariohn skrev 2010-10-19 11:21:02 följande:Vilka dagar är bra? Mitt i veckan antar jag? Är karusellerna öppna?
-
Oj, jag bor ju rätt nära Lund men jag har inte sett nån snö.Mariohn skrev 2010-10-20 22:00:31 följande:Jag ska gå och lägga mig men kände mig tvungen att logga in och berätta exklusivt för mina julvänner att nu vräker snön ner över LUND! Har varit ute en långpromenad i de vita flingorna med lillkillen i vagnen. Han sken som en sol! Kram på alla
-
Vilken bra idé! Men blir lite jobbigt om man en dag inte kan göra det man lovat att göra. Det är rätt lång tid framåt för att lova något. Eller vet hon inte om i förväg vad ni ska göra? I så fall tycker jag att idéen är lysande! Det ska jag fundera på att göra en variant av när tösen blir äldre.lillamaa skrev 2010-10-31 11:30:26 följande:
Förra året hade vi en "aktiveringskalender" åt tösan, istället för en paketkalender. Då gjorde vi någonting varje dag och de var mkt uppskattat. Tänkte försöka med samma sak i år och har lite tomma luckor som behöver fyllas. Har ni några tips och idéer?
Såhär se listan ut hittills:
Tösans aktiveringskalender:
1 Julstäda (framförallt i ungarnas rum) och avsluta med ett glas julmust
2 (+ fortsätta julstäda för mamma)
3 Julpynta
4 Leklandet
5
6 Läs julbok - titta Madicken, det snöar
7 Julfilm
8 baka pepparkakor
9
10 Klä granen
11 Göra julkort
12 Baka lussekatter
13 Läs julbok
14 julfilm
15
16 Apelsiner och nejlikor
17 göra julgranskulorna
18 Handla julklappar till lillebror och gudmor
19 Badhuset
20 läs julbok
21 julfilm
22
23
24 Julafton, morgonpaketet
-
Jag gör också såna. Här är receptet: www.tasteline.com/recept/Lyxiga_lussebullarEena skrev 2010-11-01 07:39:43 följande:Jag kör också alltid med såna bullar, men utan nåt speciellt recept. Gör vanlig saffransbulledeg (med kesella) och sedan bakar jag dem som kanelbullar men med mandelmassa istället för kanel och socker. Brukar vara mycket uppskattade.
Supergoda!!