Inlägg från: Neelah |Visa alla inlägg
  • Neelah

Jag längtar till jul!!!

Bonanza skrev 2010-09-17 19:38:30 följande:
    Grattis!

Fast det suger ju att vara gravid på julen även om det är rätt mysigt. Man får inte äta de goda laxarna eller ostarna, man är trött eller illamående eller har ont, man orkar inte gå jättelånga promenader osv osv.

Fast nog är det lite mysigt ändå. Och jag tänker äta sjukt mycket julgodis, har redan cravings för lussekatter.
    Grattis!
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Neelah
    lokisse skrev 2010-09-21 11:22:43 följande:
    skinkmacka?
    Nää... första skinkmackan ska man äta på julaftonens morgon. Jag kokar skinkan på kvällen innan (under tiden som vi klär granen) och griljerar den på morgonen och det är lika underbar gott varenda julaftonsmorgon. :)
  • Neelah
    Miot skrev 2010-09-22 15:17:37 följande:
    Nu har jag missat endel av vad ni har skrivit så det är mycket möjligt att denna frågan har kommit upp tidigare men jag frågar igen :)
    Vad brukar ni göra dagen innan julafton, har ni några traditioner då?

Vi brukar spela Bingolotto (enda gången på året skall tilläggas) fixa julskinkan och även ta första julskinksmackan, slå in de sista julklapparna och smaka på årets glögg. Personligen tycker jag nästan att dagen före julafton är mysigare än självaste julafton :).
    Dagen innan julaftonen brukar vi klä granen, koka skinkan (fast inte griljera den) och baka pepparkakor. När barnen har lagt sig tar vi fram julklapparna och lägger under granen och eventuellt packar vi in det vi inte har hunnit med. sen sitter vi och slappar med tända ljus och njuter av att det är jul.

Vi tar också fram det vi har lagat/bakat i förväg och fryst in och ofta händer det att vi får åka och panikhandla för att vi inser att vi har glömt något.
  • Neelah
    littlemisstrouble skrev 2010-09-28 09:42:47 följande:
    stavade fel joulutarina ska det vara
    Den var jättebra! Såg den för första gången förra året. "Christmas Story" heter den också. Och (som jag skrev tidigare i tråden) så finns det en trevlig julmusikalfilm med Angela Landsbury som heter "Mrs Santa Claus" som jag tycker är väldigt bra och jag älskar "Polarexpressen".
  • Neelah

Idag fick min man skrapa bilrutan när han skulle till jobbet och vi satt och åt frukost med tända ljus - det är första gången det har varit så mörkt på morgonen att det har varit nån mening med att tända ljus. Mysigt! Nu är det nog dags att ta fram lyktorna som ska stå på trappan. :)

• Neelah
    Candygirl xxx skrev 2010-10-03 23:31:54 följande:
    Förresten så kan man köpa julmust på 50cl glasflaska på Ica Maxi (iaf där jag bor) nu. Jag har inte vågat köpa den än..är ett märke/sort jag ej har testat : Zeunerts.
    Min absoluta favvo är nämligen Apotekarens julmust..den är klart godast tycker jag. Men jag är ju så suuuugen på julmust att jag nog lär köpa den ändå bara för att Tungan ute
    Jag hittade julmustessens till min soda stream igår. Jag hoppas att det blir gott. Julmust är den enda läsk jag dricker.
  • Neelah

Jag gör miniatyrer och tittskåp och igår fick jag julnumret av dockskåpstidningen jag prenumererar på och det var så mycket fint! Nu ska jag pyssla!

• Neelah

Panduros nya katalog har massor av julgrejer som går att beställa. Den har jag lusläst och min jättestora adventsljusstake som jag ska ha på vardagsrumsbordet kommer därifrån.

• Neelah
    littlemisstrouble skrev 2010-10-09 23:04:01 följande:

brukar inte panduro ge ut ett litet extra magasin som bara är jul? det har isåfall inte kommit till mig iaf. jag brukar få hem allt från panduro.

Jo, Panduro bukar ha s.k. julmagasin som kommer ut några veckor innan jul med specialerbjudanden.
  • Neelah

Vi funderar också på att åka på Lisebergs julmarknad i år, men vi har inte bestämt till 100 % än. Jag har hört att det är jättemysigt.

Svar på tråden Jag längtar till jul!!!