Jag längtar till jul!!!
Nu har vi bokat rum på Lisebergs vandrarhem och ska gå på julmarknaden den 4-5/12 - bara jag och mannen. Kanske blir det lite julklappsshopping när vi är där också.
Jag letar som en galning efter fina julpyssel för vuxna (inte färdiga paket som man kan köpa i pysselaffärer) utan saker jag kan göra med sånt jag har hemma (och jag har tusentals pysselgrejer hemma). Jag hittar bara sånt som jag redan har sett år efter år... Är det någon som har bra tips?
Jag har fuskat lite och ställt fram en röd bricka med vita ljus på vardagsrumsbordet. Nu vill jag ta fram alla andra saker också. Jag ska köpa lite julstjärnor (blommor) och röda plädar och kuddar att ha i vardagsrummet... Det är bara 2½ veckor kvar till första advent.
Sassa 82 - jag har inte börjar brodera min jultavla än och den är 30 x 40 cm med massor av färger, så den kanske inte blir klar förrän nästa jul.
Vet någon var man kan köpa riktiga röda plädar - såna där lite tjockare med fransar. Vi vill ha det i vardagsrummet, men har inte hittat några.