Jag längtar till jul!!!
4 månader och en dag till julafton... Alltså mindre än tre månader kvar tills julkänslan infinner sig ordentligt här hemma hos mig, skänt att slippa smyga sen ;)
4 månader och en dag till julafton... Alltså mindre än tre månader kvar tills julkänslan infinner sig ordentligt här hemma hos mig, skänt att slippa smyga sen ;)
klappar vill jag ha och ge men kvantiteten är inte nog, heller kvalitet. Men vackra paket är kul!
Här borjade julkänslan komma lite mer ordentligt imorse vid frukostbordet där jag förövrigt sitter kvar med massa tända ljus, smuttar på en kopp kardemummaté och fantiserar om klappar, granar och sonens födelsedag den 29 december...
i trollhättan/vbg området finns en julbutik som är öppen jämt ;)
Julstugan heter den, ligger nära näls sjukhus var längesedan jag var där så jag bet inte vad de har för saker nu.. Sen om ki har vägarna förbi Edinburgh så finns/fanns världens mysigast julbutik som har öppet året runt på the royal mile, ganska långt ner :) harrods i London har också supermycket julgrejer, en hel våning om jag inte minns fel!
Jag skär delarna efter kartongmallen jag hör både för och efter gräddningen. Det brukar då bli rakt, förra året var första gången jag monterade ihop pepparkakshuset med bara kristyr. Det tig många timmar men blev väldigt rakt och fint. Kan lägga upp en bild från datorn sen...