-
molly50 skrev 2023-11-08 22:46:01 följande:Haha. Ok.
-
Det är roligt att höra om alla olika, nya och spännande varianter av mat och godisAuditanne skrev 2023-11-09 03:39:29 följande:Ja, det var jättegott med kastanj, prova vetja!
Ledsen att det blivit så mycket pladder om mat och godsaker från min sida.
Känner att man får ta vara på de få guldkanter som finns i ens vardag Högtider som kommer med lite god mat är alltid något att se fram emot. Synd att vi inte firar Thanksgiving också -
Låter dyrt för en tidningAniiee skrev 2023-11-09 16:32:29 följande:
Jag hittade en tidning i stället i affären vid namn "Våra finaste julberättelser" om jag minns rätt, eller något liknande. Omslaget gick i vinterblågrått, lite John Bauer-aktig illustration. Herre min je, vilken fin tidning. Mattpapper och illustrerad. Kända och mindre kända julberättelser av kända och mindre kända författare. Nu minns jag inga bara för det men jag vill säga att Tomten var med... kanske? Jag bläddrade i den och den verkade verkligen jättemysig. Vågade inte köpa den då jag bara hade kortet med mig och var inte säker på att jag hade täckning för den också. Kostade 150 spänn men innan jag såg det tänkte jag att den måste kosta minst 200. Det var dessutom BARA berättelser i den. Inga artiklar, ingen reklam, ingenting. Uppmuntrar alla jultokiga att titta efter den. Jag fann den på Coop men jag vet inte om den var från något större förlag eller Coops egna.
-
Ja, det är i dyraste laget för en tidningmolly50 skrev 2023-11-09 18:17:59 följande:Jag har också sett den här på Coop.
Tyckte att den var lite i dyraste laget.
Så vi får se om jag köper den eller ej.
Men den såg fin ut. -
Tycker att det är dyrt för en tidning med julberättelserAniiee skrev 2023-11-09 18:30:03 följande:Rent objektivt är den snarare billig. Jag väntade mig som sagt att den skulle kosta minst 200 innan jag såg priset. 150 kronor är i paritet med ett specialnummer av en populärvetenskaplig tidning typ IllVet, eller bara ett helt vanligt nummer av BBC History, som dessutom är översållade med reklam.
Samtidigt så, ja, om den får plats i min eller din budget med alla våra prioriteringar är ju en annan femma =P
Jag... har köpt pepparkakschoklad..... -
Ja, det tycker jag medmolly50 skrev 2023-11-09 23:16:32 följande:Ja,jag tycker det.
-
Det låter så mysigtRödtjärnens Anna skrev 2023-11-10 12:24:07 följande:
Är hemma och är sjuk... vad passar bättre än att börja planera årets Nisse som ska flytta in i december.
Visserligen har "Jultomten" redan skrivit ett brev till min son (6år) och bett honom att sätta ett tänt ljus och en liten tomte i fönstret om han vill ha en nisse i år, vilket han gjorde direkt. Och i dagarna kommer ett nytt brev från "Jultomten" som berättar att vår familj blivit utvald att ta emot en nisse i december.
Detta blir den tredje julen vi får en Nisse som flyttar in. Jag skriver alla nissebrev själv och kommer på bus. Min sambo brukar säga att jag är den som har mest kul av alla.. jag älskat sånt här! (Har även påsktradition brev från en påsk-mus som jag hittat på...men det är inte lika stort).
Krya på dig -
molly50 skrev 2023-11-10 13:39:39 följande:Vad mysigt det låter.
Mina barn är lite stora för det där med Nissebus nu,skulle jag tro. De är 12 och 16 år gamla.
Men de älskar att pynta och pyssla. Och baka.
Så det finns ju annat vi kan göra tillsammans.
Krya på dig! -
Vilka roliga smakerAuditanne skrev 2023-11-10 21:12:18 följande:
Såg förut på Hemmakväll att de fått in två nya tillskott. Mor Annas pepparkakor med smak av lime och chili och en glasburk med nåt slags marmelad eller gelé med smak av gröna kulor, godiset ni vet.
Undrar just vad gelén passar till. Ska man bre den på mackan eller? Låter sliskigt.
-
Spännande, om du testar berätta vad du tyckteAuditanne skrev 2023-11-11 11:52:34 följande:Ja, så oerhört påhittigt med en sådan övergång. Stroke of genius
Funderar själv på att testa marmeladen bara för skojs skull. Är det päronsmak på den? Var längesen jag åt en grön kula sist. Skulle passa bra på ett rostat bröd med lite ädelost isåfall. Tycker själv det låter lite för sött att ha till glass men alla har ju sin smak.