Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

AniieeHär skrev 2019-09-13 16:26:35 följande:
    Jag var och handlade på lokala coop häromdagen och råkade höra två av medarbetarna diskutera var de skulle ställa julmusten..... Så jag förväntar mig att det dyker upp inom kort.
    Åh,vad härligt! Då hoppas vi det kommer hit med snart då. 
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-09-13 22:02:00 följande:

Ikväll har jag fixat flera liter lingondricka till vårt julbord.Vi har visserligen också julmust men hemgjord lingondricka har en given plats på vårt julbord.

Det låter gott. 
  • molly50
    Nandez skrev 2019-09-15 13:54:13 följande:

Redan mitten av september.

Det går fort. 
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-09-16 14:08:19 följande:

Jag försöker hålla kvar i sommarn så gått det bara går. I förmiddags var jag och min son ute och plockade sommarens sista blommor och bar in. Nu står det en bukett på köksbordet.

Visst längtar jag till julen, men känner mig vemodig över att sommaren är på väg att dö......

Det känner jag också litegrann. Men samtidigt så tycker jag det blir så vackert med höstens alla färger och härligt med den friska,klara luften som brukar bli.
    Och att man kan ut och plocka svamp och bär. 
    Jag tycker alla årstider har sin tjusning.
  • molly50
    molly50 skrev 2019-09-16 14:18:09 följande:
    Det känner jag också litegrann. Men samtidigt så tycker jag det blir så vackert med höstens alla färger och härligt med den friska,klara luften som brukar bli.
    Och att man kan ut och plocka svamp och bär. 
    Jag tycker alla årstider har sin tjusning.
    Jag ska tillägga att jag älskar att kunna sitta och mysa framför brasan ruggiga höstdagar och tända ljus de mörka kvällarna. 
  • molly50
    Nandez skrev 2019-09-16 14:19:22 följande:
    Här är det allt mer höstaktigt.
    Ja,här med.
    Nandez skrev 2019-09-16 14:19:49 följande:
    Åh, vad mysigt
    Det är det. 
  • molly50
    Nandez skrev 2019-09-16 14:40:03 följande:
    Förstår det

Här tänder vi också ljus
    Mysigt. 
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-09-16 14:56:32 följande:
    molly50 skrev 2019-09-16 14:19:13 följande:

Jag ska tillägga att jag älskar att kunna sitta och mysa framför brasan ruggiga höstdagar och tända ljus de mörka kvällarna. 

Jag kan hålla med dig att hösten har sin charm. Vi har gula löv över allt och minusgrader på nätterna. Jag är glad att vi bor i ett land med så skiftande årstider.

Känns ändå lite deppigt att sommaren är över, även om det är en tid innan snön kommer.

Men det är som du säger, sitta inne framför brasan och dricka te kan också vara mysigt. Tände en brasa i kaminen i morse och myste lite extra då jag drack mitt morgonkaffe.. :)
    Ja,jag håller med dig. Visst känns det lite vemodigt att vi börjar gå mot hösten.
    Men det är ju samtidigt lite mysigt. 
    Och så får man tänka att vi kommer lite närmare jul. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!