Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Jag längtar till jul!!!

fluu skrev 2019-08-20 00:02:17 följande:

Nu har skolan börjat och sommaren är officiellt över = min jullängtan når helt andra höjder! Just nu längtar jag så in i bomben att jag var tvungen att skriva in en massa julig mat på nästa veckas matsedel. Och till fredagsmys blir det saffranskladdkaka *dreglar *.

Dottern längtar också. Vid läggdags ville hon läsa jultidningar och receptböcker istället för godnattsaga.

Och jag har redan börjat fundera på årets jul. Nytt för i år är att vi kommer att ha två katter i hemmet. Ena uppfödaren sa att vattnet man vattnar granen med är riktigt farligt för katter och hon tyckte att man skulle ha plastgran (händer inte ) eller något skydd vid julgransfoten, men vad? Någon som har tips?

Jag har sett att en del ställer ner julgransfoten i en korg. Kanske går det att knyta någon slags säckväv runt den som man kan knyta ihop så att katterna inte kommer åt den?
  • molly50
    Nandez skrev 2019-08-20 22:28:37 följande:
    Vilken bra ide
    Tack!  Man får lite idéer av att titta på julpyntningsvideor på yt. 
  • molly50
    MissFrost skrev 2019-08-21 09:23:56 följande:

Vad tror ni om vinterns limited editon från Marabou: chokladkaka smak av pepparkaka? 

Jag för min del är nyfiken på den och hoppas att den är god Glad

Den låter intressant. 
  • molly50
    fluu skrev 2019-08-21 23:26:59 följande:
    Något sånt, fast då får vi köpa en helt ny julgransfot den vi har nu är gigantisk och går aldrig ner i en korg.
    Ok. Ja,det är ju det också.
    Ett tips är ju att titta på julpyntningsvideor på youtube. Det var där jag såg det jag tipsade om. 
  • molly50
    Nandez skrev 2019-08-22 16:22:27 följande:
    Ja, det finns mycket kul att hitta på.
    Absolut! 
  • molly50
    fluu skrev 2019-08-22 21:17:52 följande:
    Ska kika :)
    Ja,gör så. Finns mycket intressant där. 
  • molly50
    Rödtjärnens Anna skrev 2019-08-23 22:25:32 följande:

Satt ensam ikväll och pysslade ihop presenter till min sambos kusinbarn som fyllt år.. Hade BBCBrit på Tv:n i bakgrunden och de körde någon gammal repris på en julshow.

Jag fick känslan av att det var dagen före julafton och jag fixade de sista klapparna och när Tv:n spelade "Oh holy night" så var lyckan total.. Nu känns det lite som jul, fast det bara är augusti.

Det kan jag tänka mig. 
  • molly50
    Nandez skrev 2019-08-27 22:05:46 följande:

Det är kolsvart tidigt.

Ja,sitter här med tända ljus och myser. 
    Nandez skrev 2019-08-28 17:45:09 följande:

Hittade receptet till min mjuka pepparkaka idag

Vill du dela med dig av receptet? Har funderat på att prova baka det. 
Svar på tråden Jag längtar till jul!!!